x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Site-urile ziarelor franțuzești ar putea dispărea din lista de rezultate a Google

Site-urile ziarelor franțuzești ar putea dispărea din lista de rezultate a Google

18 Oct 2012   •   18:58
Site-urile ziarelor franțuzești ar putea dispărea din lista de rezultate a Google

Compania Google a amenințat că va exclude site-urile de știri franțuzești din lista de căutări dacă Franța va adopta o lege care obligă motoarele de căutare să plătească pentru conținutul pe care căutările efectuate cu ajutorul lor îl afișează, se arată într-o scrisoare obținută de AFP.

Scrisoarea, care a fost trimisă de Google mai multor ministere franțuzești în această lună menționează că o astfel de decizie ”nu poate fi acceptată”, consecința urmând să fie ”eliminarea oricăror afișări ale site-urile franțuzești”.

Scrisoarea mai arată că o astfel de lege, care prevede ca Google să plătească pentru afișarea link-urilor către site-urile media ”pune în pericol însăși existanța motorului de căutare”. În document se mai menționează că Google ”redirecționează patru miliarde de clik-uri pe lună către paginile de internet ale site-urilor media franțuzești”.

Pricipalele publicații din Franța au cerut, luna trecută, ca Guvernul să adopte o astfel de lege. Acestea au argumentat că Google are parte de venituri importante din publicitate grație numeroșilor internauți care folosesc motorul de căutare pentru a avea acces la știri gratuite.

Ministrul Culturii, Aurelie Filippetti, a susținut cauza publicațiilor în fața unei comisii parlamentare, afirmând că această măsură ”este un mecanism care trebuie să se dezvolte”.

Google France a replicat, însă, afrirmând că o astfel de lege ”ar fi nocivă pentru internet, pentru utilizatorii de internet și pentru site-urile de știri, care beneficiază de un trafic substanțial generat de motorul de căutare Google”.

Numeroase publicații din întreaga lume au dat faliment, în ultimii ani, în contextul crizei care a dus la reducerea pieței de publicitate. De asemenea, vânzările ziarelor au scăzut, iar încercările de a taxa accesul la paginile lor de internet nu au prins la cititori.

×