România şi alte ţări est-europene devin tot mai atractive din punct de vedere turistic, Statele Unite nu mai sunt atât de rentabile, iar în America Latină şi Marea Britanie călătoreşte numai cine are teancul de bani mai gros decât în anii trecuţi. Potrivit site-ului finanzas.com, citat de televiziunea ABC, o vacanţă de vară la New York sau o sesiune prelungită de shoping în "Big Apple" nu mai rentează. Scăderea monedei europene a devenit evidentă faţă de dolar şi alte monede. Înainte de îmbarcarea spre o anumită destinaţie este bine să faceţi din nou calcule şi să mai aruncaţi o dată privirea spre ţările devenite mai atractive în ultima perioadă, adică ţările în care monedele naţionale s-au defavorizat. În Europa de Est este mai ieftin să călătoreşti, deoarece în aceste ţări "monedele naţionale suferă de anul trecut, pentru că efectul de contagiere a proastei situaţii din zona euro este total", a declarat Marian Fernandez, responsabil cu strategia al Inversis Banco. Analiştii îi îndeamnă pe turişti să viziteze România, Bulgaria, Ungaria sau fostele republici sovietice - Estonia, Letonia şi Lituania. Adică regiuni în care rata de schimb a valutei în moneda locală este foarte convenabilă. "În plus, tendinţa monedelor continentale poate persista în următoarele luni", adaugă Fernandez, precizând totodată că "refacerea va fi lentă". De aceea, cine intenţionează să călătorească la vară nu trebuie să se teamă de un curs valutar nefavorabil.
Croaţia costală funcţionează anul acesta ca un magnet pentru turiştii spanioli. Croaţii practică preţuri atractive la cazare şi servicii, în ciuda faptului că moneda lor naţională - kuna - şi-a pierdut 1,5% din valoare în raport cu euro în ultimul an. Căderea kunei nu este spectaculoasă, dar este suficientă pentru ca euro să nu piardă teren şi să fie un curs valutar mai rezonabil.
Aproape de zona euro, Marocul îşi menţine atractivitatea turistică, dar şi economică, şi-a mărit capacitata de cazare a turiştilor la hotel şi pe cel al serviciilor. Moneda marocană, dirhamul, s-a devalorizat aproape cu 2% în ultimul an. La acestea se adaugă preţurile scăzute din ţară şi extinderea ofertei de curse aeriene, ceea ce transformă Marocul într-o destinaţie preferată. În situaţia similară Marocului se află şi Tunisia şi Turcia.