Sindicatul piloţilor de la Lufthansa ar trebui să reia negocierile cu conducerea companiei, pentru a ajunge la un compromis într-o dispută de durată privind salariile, în loc să recurgă la greve repetate, a declarat un membru în consiliul de administraţie de la Lufthansa pentru un săptămânal german, informează Reuters.
Lufthansa, cel mai mare transportator aerian european, a fost nevoit să anuleze săptămâna aceasta aproape 2.800 de zboruri în urma unei greve de patru zile a sindicatul piloţilor, Vereinigung Cockpit (VC), care a afectat peste 350.000 de pasageri. Aceasta este a 14-a grevă organizată de sindicatul Vereinigung Cockpit de la începutul disputei cu managementul pe tema unui nou contract colectiv de muncă, în luna aprilie 2014.
"Trebuie să vorbim" a declarat Bettina Volkens, responsabil pentru resurse umane în consiliul de administraţie de la Lufthansa, pentru săptămânalul Bild am Sonntag. "Sper că sindicatul VC îşi va modifica abordarea. Această situaţie nu poate fi rezolvată prin greve" a adăugat Bettina Volkens.
Vineri seara, sindicatul piloţilor de la Lufthansa a respins cea mai recentă ofertă de salarizare a echipei manageriale, dar a fost de acord să nu prelungească greva dincolo de ziua de sâmbătă. Cu toate acestea sindicatul nu a exclus posibilitatea declanşării unor noi acţiuni de protest în viitor adăugând că acestea vor fi anunţate cu cel puţin 24 de ore în avans. Conducerea Lufthansa a oferit, vineri, o creştere a salariilor cu 4,4%, în două tranşe, precum şi o plată excepţională egală cu salariul pe 1,8 luni. În schimb, sindicatul piloţilor solicită o majorare salarială retroactivă de 3,7% pe an pentru cei 5.400 de piloţi din Germania, începând din 2012.
Conducerea Lufthansa a informat că primele două zile de grevă din această săptămână au costat compania 20 de milioane de euro. Analiştii de la IW Cologne Institute for Economic Research au calculat că grevelor piloţilor au costat Lufthansa 222 milioane de euro în 2014, în timp ce în 2015 protestele piloţilor şi cele ale personalului de bord au costat compania germană alte 231 milioane de euro.
Lufthansa, cel mai mare transportator aerian european, s-a confruntat în ultimii ani cu greve repetate din partea piloţilor şi personalului de bord în încercarea de a introduce noi măsuri de reducere a costurilor pentru a putea face faţă competiţiei crescute venite din partea noilor companii aeriene din Orientul Mijlociu, dar şi din partea companiilor low cost.
Sursa: Agerpres