x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe TEHNICĂ DE SUCCES/Ciberpreşedintele

TEHNICĂ DE SUCCES/Ciberpreşedintele

de Sînziana Stancu    |    15 Dec 2008   •   00:00
TEHNICĂ DE SUCCES/Ciberpreşedintele

Cu un site cochet, "asortat" cu imagini video accesibile pe You Tube şi cu reţele electronice de socializare, senatorul de Illinois a reuşit să câştige electoratul de partea sa pentru a ajunge la Casa Albă.



Bun la toate, internetul s-a dovedit a fi şi o unealtă politică imbatabilă în arta de a conduce o campanie electorală. Este şi cazul noului preşedinte ales al Statelor Unite, Barack Obama, care a ştiut cum să folosească la maximum avantajele acestei tehnologii de comunicare pentru a obţine un succes istoric, devenind primul preşedinte de culoare din istoria Americii. Joe Trippi, consultant democrat, compară acest fenomen cu primul pas pe Lună, făcut însă într-un timp mult mai scurt. "Cu toate aceste noi mijloace, lucrurile s-au schimbat radical în politică în ultimii patru ani", afirmă el. Iar Ariana Huffington, creatoarea influentului blog politic Huffington Post, afirmă că, "fără internet, Barack Obama nu ar fi ajuns preşedinte".

ERA INTERACIVITĂŢII
Un alt creator de bloguri, Micah Sifry, cofondatorul "Techpresident.com", spune că echipa lui Obama a reuşit să accelereze intrarea în "era participării politice de masă". Echipa care a lucrat la campania electorală a candidatului democrat a reuşit să îi facă un site deosebit de atractiv, scrie AFP. În afară de informaţiile pe care le oferă vizitatorilor săi, Obama a pus la dispoziţia publicului şi înregistrări video, prin You Tube şi prin două reţele electronice de socializare, prin care să comunice cu electoratul. Imediat după victoria obţinută în alegeri, el şi-a informat alegătorii că, până la învestirea sa oficială în funcţie, la 20 ianuarie 2009, le va sta la dispoziţie, cu toată echipa sa de interimat, pe site-ul www.change.gov – un site paralel cu cel al Casei Albe. Preşedintele nou-ales le-a promis că le va sta la dispoziţie cu astfel de mijloace de comunicare şi după instalarea la Casa Albă. Americanii par să fie foarte încântaţi de intrarea instituţiei prezidenţiale americane în era interactivităţii. Deja echipa de tranziţie a lui Obama a primit zeci de mii de comentarii despre aproximativ 20 de subiecte pe care noul preşedinte ţine neapărat să le discute cu alegătorii săi, cele mai importante fiind: economia, situaţia din Irak, sistemul de sănătate şi securitatea.


"Cu toate aceste noi mijloace, lucrurile s-au schimbat radical în politică în ultimii patru ani"
Joe Trippi, consultant democrat

×
Subiecte în articol: externe