Jurnalul.ro Ştiri Externe Universul este bej

Universul este bej

03 Noi 2009   •   00:00

Doi cercetători, care au studiat spectrul luminos al 200.000 de galaxii, au ajuns la o concluzie surpinzătoare - Universul are o nuanţă de "lapte cosmic", adică un fel de maro foarte deschis.

Cu roiurile sale de galaxii, sori portocalii şi nori de gaze care reflectă diferite culori ale spectrului luminii, Universul pare a fi extrem de frumos şi viu colorat, însă, conform NASA (Agenţia Spaţială Americană), adevărata culoare dominantă a Universului nu ar ieşi mai mult în evidenţă decât un perete nu zugrăvit demult, scrie, pe pagina de internet, cotidianul britanic Daily Telegraph.

După ce au studiat spectrul luminii emise de 200.000 de galaxii, Karl Glazebrook şi Ivan Baldry de la Universitatea John Hopkins din Baltimore (statul american Maryland) au combinat culorile din spectrul cosmic, astfel încât ele au devenit perceptibile de ochiul omului, şi au obţinut o singură culoare dominantă pentru Univers - o nuanţă de bej botezată "lapte cosmic".

"Culoarea dominantă rezultată este foarte apropiată de alb. Este drept că nu ne-am propus descoperirea culorii dominante a Universului când am început acest studiu. Această descoperire este interesantă, dar am ajuns la ea încercând să desluşim cât mai multe detalii ale spectrului cosmic de lumină care ne poate oferi multe informaţii despre istoria formării stelelor şi galaxiilor", a precizat Baldry.

Subiecte în articol: externe