Fiecare click, fiecare imagine pe care o vezi pe internet poate spune ceva despre tine si obiceiurile tale. Chiar atunci cand crezi ca esti singur si nu te vede nimeni, ceea ce privesti este vazut de un "ochi care nu doarmne niciodata".
I se spune "Uriasul tacut" pentru ca cunoaste datele personale a peste jumatate de miliard de oameni din lume. In Conway, Arkansas, peste 23.000 de servere strang date despre consumatori pentru o companie care atrage rar atentia. Compania americana Acxiom a adunat cea mai mare baza de date comerciale despre circa 500 de milioane de consumatori la nivel global, cu circa 1.500 de indicatori pentru fiecare persoana, potrivit cotidianului New York Times.
"Acxiom priveste viata americanilor mai in amanunt decat FMI, Fiscul, Facebook sau Google. Daca esti un american adult, sansele sunt mari ca Acxiom sa cunoasca date precum varsta, sexul, greutatea, inaltimea, starea civila, nivelul educational, preferinte politice, obiceiuri la cumparaturi, temeri legate de situatia gospodariei, planuri de vacanta si altele", potrivit publicatiei ameriane.
Potrivit antena3.ro, in Conway, statul Arkansas, peste 23.000 de servere strang, aranjeaza si analizeaza date despre consumatori pentru o companie care, spre deosebire de gigantii din Sillicon Valley, atrage rar atentia. Acxiom Corporation este "uriasul tacut" al bazelor de date pentru marketing, o industrie de miliarde de dolari.
Potrivit analistilor, Acxiom a strans cea mai mare baza de date din lume cu informatii despre consumatori si vrea sa afle in continuare mai mult. Potrivit sefilor companiei, baza de date contine informatii despre circa 500 de milioane de consumatori din intreaga lume, cu circa 1.500 de indicatori pentru fiecare.
Strangerea de informatii si analiza lor la o scara atat de mare, bazata pe informatii disponibile public, pe sondaje si alte metode asemanatoare, este perfect legala, scrie New York Times.
Printre clientii Acxiom s-au numarat banci precum Wells Fargo si HSBC, producatori auto ca Toyota si Ford, retaileri ca Macy's si toate marile companii care cauta o mai buna intelegere a clientilor.