Drumarii au început să transporte cu utilajele cantităţi impresionante de zăpadă, de pe DN7C Transfăgărăşan, pentru deszăpezirea carosabilului, acest drum urmând să fie redeschis pe 1 iulie, potrivit informaţiilor de pe pagina de facebook a Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
În imaginile furnizate de CNAIR se poate vedea că sunt zone unde zăpada depăşeşte cinci metri înălţime pe Transfăgărăşan.
"DN7C-Transfăgărăşan este închis pe tronsonul Piscu Negru (km 104, judeţul Argeş) - Bâlea-Cascadă (km 130+800, judeţul Sibiu) - până în data de 30 iunie 2017, cu posibilitate de prelungire", potrivit Centrului Infotrafic din Inspectoratul General al Poliţiei Române.
DN 7C - Transfăgărăşan, care asigură legătura între judeţele Argeş şi Sibiu, este închis oficial opt luni pe an, între 1 noiembrie şi 1 iulie, pe sectorul de drum cuprins între kilometrul 104 (Piscu Negru - judeţul Argeş) şi kilometrul 131 (Bâlea Cascadă - judeţul Sibiu), pe celelalte porţiuni circulaţia fiind permisă tot timpul anului.
În judeţul Sibiu se poate circula în prezent, pe Transfăgărăşan, doar până la Bâlea Cascadă. Cât timp Transfăgărăşanul este închis, accesul turiştilor şi localnicilor de la Bâlea Cascadă la Bâlea Lac, în Munţii Făgăraş, se face cu telecabina.
Transfăgărăşanul este drum construit în urmă cu peste 40 de ani, ca să treacă peste zona de creastă a Masivului Făgăraş, cel mai înalt lanţ muntos din România. Şoseaua urcă până la o altitudine de 2.042 de metri în căldarea glaciară Bâlea, fiind al doilea drum din România, ca înălţime, după Transalpina, care străbate Munţii Parâng şi ajunge până la 2.145 de metri în pasul Urdele.
Transfăgărăşanul are două benzi de circulaţie, o lungime de aproximativ 92 de kilometri, iar din cauza celor peste 800 de serpentine şi a drumului în rampă, viteza medie cu care pot rula maşinile este de cel mult 40 de kilometri la oră.
Drumul începe din comuna Arefu, în judeţul Argeş, la kilometrul 61 al DN7C, şi se termină în comuna Cârţişoara (Sibiu), la intersecţia cu DN1. Pe întregul traseu sunt construite 27 de poduri şi viaducte, dar şi cel mai lung tunel din România (887 de metri), Tunelul Bâlea. Aerisirea tunelului se face natural datorită curenţilor de aer extrem de puternici. AGERPRES