x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Locale Hoteluri, cluburi şi terase, AMENDATE de ANPC. Nereguli GRAVE pe LITORAL

Hoteluri, cluburi şi terase, AMENDATE de ANPC. Nereguli GRAVE pe LITORAL

15 Aug 2016   •   15:25
Hoteluri, cluburi şi terase, AMENDATE de ANPC. Nereguli GRAVE pe LITORAL
Sursa foto: Karina Knapek/Intact Images

Comisarii ANPC din cadrul Comandamentului Litoral au desfăşurat acţiuni de verificare a respectării prevederilor legale în domeniul protecţiei consumatorilor în perioada12-13 august 2016. Au fost verificate hoteluri din staţiunile Neptun şi Olimp, precum şi cluburi, terase şi restaurante din staţiunea Mamaia.

Au fost aplicate sancţiuni contravenţionale în cuantum de 102.500 lei şi au fost dispuse o serie de măsuri de retragere de la comercializare a unor produse alimentare cu potenţial de pericol pentru consumul uman. De asemenea, a fost dispusă măsură opririi prestării unor servicii până la remedierea acestora.

Acţiunile de control s-au desfăşurat în colaborare cu reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Turism.

Hoteluri:

1. Hotel Slatina şi Restaurant Craiova- Staţiunea Neptun

Abateri constatate:

- în spaţiul destinat băii, respectiv duşul există gresie spartă, desprinsă şi cu bucăţi lipsa, care putea duce la accidentarea consumatorilor.

- pernele din dotarea hotelului erau pătate şi neigienizate, geamul exterior al casei scării între nivelurile 1 şi 2 era crăpat pe o suprafaţă mare, punând în pericol siguranţă şi sănătatea consumatorilor.

- în blocul alimentar al Restaurantului Craiova au fost găsite produse din porc congelate fără a avea elementele de identificare şi caracterizare, fără a se putea identifica dată durabilităţii minimale, condiţiile de depozitare, precum şi coordonatele producătorului.

A fost aplicată o amendă de 15.000 lei, iar pentru camerele care prezentau deficienţe a fost dispusă oprirea temporară a prestării serviciilor de cazare până la remedierea acestora.

2. Hotel Callatis- Staţiunea NEPTUN

Abateri constatate:

- Lipsa informării consumatorilor cu privire la serviciile cu plata şi fără plata, informaţii privind programele TV din camere.

A fost aplicată o amendă de 2.000 lei şi a fost dispusă măsură remedierii deficienţelor constate.

3. Hotel Istria- Staţiunea Neptun

Abateri constatate:

- Nerespectarea condiţiilor de igienă sau lipsa unor accesorii din camera (perne pătate, lipsa veioze, covoare)

- Lipsa informării consumatorilor cu privire la serviciile cu şi fără plata a programelor TV din camera

A fost aplicată o amendă de 5.000 lei şi s-a dispus măsură remedierii deficienţelor constatate.

4.Hotel Belvedere- Staţiunea Olimp

Abateri constatate:

- Unele balcoane aveau faţadele deteriorate, existând riscul accidentării consumatorilor

- Lipsa respectării igienei din camera (saltele şi perne pătate, tapiţerii rupte, lipsa barelor de protecţie la ieşirea din cadă)

- Nerespectarea condiţiilor de depozitare pentru prăjituri

- Lipsa indicării ingredientelor alergene din lista meniu

A fost aplicată o sancţiune de 10.000 lei. S-a dispus măsură remedierii deficienţelor constatate, precum şi retragerea din circuitul consumului uman a produselor de cofetărie.

5. Hotel SIBIU- staţiunea Olimp

Abateri constatate:

- Lipsa informării consumatorilor cu privire la utilizarea aerului condiţionat şi a serviciilor cu şi fără plata a TV-urilor din camera.

A fost aplicată o amendă de 3.000 şi s-a dispus măsură remedierii deficienţelor constatate.

6.Hotel CRAIOVA- staţiunea Olimp

Abateri constatate:

- Consola dintr-o baie era desprinsă. S-a aplicat un avertisment, precum şi măsură opririi temporare a prestării serviciului pentru o camera până la remedierea deficienţelor.

Cluburi:

1. CLUB CRAZZY BEACH- staţiunea Mamaia

Abateri constatate:

- Depozitarea necorespunzătoare a produselor şi ingredientelor

- Lipsa cantităţii nete din listele meniu

- Lipsa informării consumatorilor cu privire la ingredientele cu potenţial allergen din listele meniu.

A fost aplicată o amendă de 8.000 lei şi s-a dispus măsură remedierii deficienţelor constatate.

2. CLUB RESTAURANT AMOS- staţiunea Mamaia

Abateri constatate:

- Lipsa informaţiilor pentru ingredientele cu potenţial alergen din listele meniu.

A fost aplicată o amendă de 3.000 lei şi s-a dispus măsură remedierii deficienţelor constatate.

3. CLUB FRATELLI– staţiunea Mamaia

Abateri constatate:

- Depozitarea necorespunzătoare a produselor alimentare

A fost aplicată o amendă de 5.000 lei, iar produsele au fost oprite definitiv de la comercializare.

4. RESTAURANT LA MAMA- staţiunea Mamaia

Abateri constatate:

- Lipsa informaţiilor cu privire la ingredientele cu potenţial alergen din listele meniu.

A fost aplicată o amendă de 5.000 lei şi s-a dispus remedierea defiecientelor constatate.

5.CLUB EGGO– staţiunea Mamaia

Abateri constatate:

- Produse alimentare fără elemente de caracterizare şi identificare, fără a se putea stabili dată durabilităţii minimale, condiţiile de depozitare şi coordonatele producătorului, putând pune în pericol sănătatea consumatorilor (piept curcan, fără elemente de identificare caracterizare, scoici cu miros nespecific, creveţi cu miros necorespunzător, ouă sparte cu miros de alterat).

A fost aplicată amendă de 10.000 lei şi s-a dispus măsură de retragere din circuitul consumului uman a produselor.

Restaurante şi terase:

1. TERASA "BUNĂTĂŢURi ŞI PLĂCINTE” – staţiunea Mamaia

Abateri constatate:

- Utilizarea în prepararea produselor a materiilor prime cu miros necorespunzător, de fermentat

- Produse expirate

- Utilizarea de aluaturi vechi, uscate pe margini

- Produse alimentare fără elemente de caracterizare şi identificare, fără a putea stabili dată de preparare.

A fost aplicată o amendă 16.500 lei, precum şi retragerea produselor din circuitul consumului uman.

A fost dispusă măsură opririi temporare a prestării serviciului de alimentaţie publică (servirea preparatelor culinare) până la remedierea deficienţelor constatate.

Pentru nerespectarea condiţiilor igienico-sanitare din unitate au fost informate DSVSA Constanţa şi DSP Constanţa.

2. TERASA IANCU- staţiunea Mamaia

Abateri constatate:

- Lipsa informaţiilor cu privire la cantitatea netă a produselor din meniu

- Lipsa informaţiilor ingredientelor alergene folosite

A fost aplicată o amendă de 5.000 lei şi s-a dispus măsură remedierii deficienţelor constatate.

3. TERASA CASA ROMÂNEASCĂ – staţiune Mamaia

Abateri constatate:

- Nerespectarea condiţiilor de depozitare pentru sosuri, maioneză şi ketch up.

- Produse alimentare fără etichete

A fost aplicat un avertisment şi s-a dispus măsură remedierii deficienţelor constatate.

4. RESTAURANT TERASA ŢĂRĂNEASCă –staţiunea Mamaia

Abateri constatate:

- Produse alimentare expirate - cârnaţi, smântână

- Produse alimentare fără elemente de caracterizare şi identificare, fără a se putea stabili dată durabilităţii minimale/dată limita de consum, condiţiile de depozitare recomandate de producător şi coordonatele acestuia, putând pune în pericol sănătatea consumatorilor- mici, carne fiartă şi congelată

- Neindicarea ingredientelor cu potenţial allergen din listele meniu

A fost aplicată o amendă de 10.000 lei, precum şi măsură retragerii din circuitul consumului uman a produselor găsite cu deficienţe.

A fost dispusă măsură de oprire temporară a prestării serviciului de alimentative publică până la remrdierea deficienţelor constatate.

5. TERASA ÎL CALCIO – staţiunea Mamaia

Abateri constatate:

- Produse fără elemente de identificare şi caracterizare (calamari, sos paşte, sos pizza) pentru care nu se putea preciza dată durabilităţii minimale/ dată limita de consum, condiţiile de depozitare şi coordonatele operatorului economic.

- Lipsa informării consumatorilor cu privire la ingredientele cu potenţial allergen din listele meniu.

A fost aplicată o amendă de 5.000 lei, precum şi măsură retragerii produselor din circuitul consumului uman.

ANPC recomandă turiştilor în această perioada aglomerată de vacanţă să fie atenţi atât la calitatea produselor alimentare sau nealimentare achizitonate, cât şi la cea a serviciilor. Operatorii economici trebuie să dea dovadă de responsabilitate şi să fie conştienţi de faptul că nerespectarea prevederilor legale privind protecţia consumatorilor, punerea în pericol a sănătăţii sau a vieţii acestora, se sancţionează conform legii.

×