Referitor la protestul organizat în data de 8 martie, de un grup sindical din cadrul RATB la Palatul Parlamentului, Regia bucureşteană de transport face următoarele precizări, pe site-ul oficial:
În ceea ce priveşte siguranţa călătorilor, conducerea Regiei Autonome de Transport Bucureşti (RATB) dă asigurări că vehiculele din traseu, deşi circulă în număr redus faţă de necesităţi, respectă cerinţele de siguranţă în trafic. Menţionăm că toate vehiculele aflate în traseu au reviziile tehnice efectuate la zi sub monitorizare RAR, conform legii.
În ultimii ani, Regia s-a confruntat cu mari probleme, generate de nivelul redus al alocărilor financiare, ceea ce a afectat parcul actual de vehicule, dar şi posibilitatea de a îmbunătăţi condiţiile de muncă. În acelaşi timp, tariful practicat de RATB şi stabilit de CGMB, a rămas neschimbat din anul 2008, la 1,30 lei pe călătorie, nivelul cel mai mic din ţară.
Având în vedere bugetul limitat alocat şi în acest an, RATB va aplica un program de transport rectificat, cu grafice de circulaţie care pot fi respectate.
În prezent, RATB are nevoie de acordul şi de capacitatea financiară a Consiliului General al Municipului Bucureşti (CGMB) pentru înnoirea flotei de vehicule sau pentru diversificarea serviciilor oferite.
Ultimele achiziţii importante de vehicule au avut loc în perioada 2006-2009, când parcul de vehicule a fost înnoit cu 1.000 autobuze şi 100 de troleibuze. Procesul de înnoire a parcului a continuat apoi doar prin modernizarea sau fabricarea de tramvaie la uzina proprie.
Pentru îmbunătăţirea serviciilor de transport pentru călători, sunt vitale pentru RATB încheierea cu municipalitatea a unui contract de delegare a serviciului de transport public, precum şi transformarea Regiei în societate comercială.
Schimbarea statutului juridic al RATB se va face pe baza unui studiu de oportunitate elaborat în prezent de Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice (AMRSP). Astfel, noua societate bucureşteană de transport va avea acces direct la fonduri europene şi la credite pentru a putea dezvolta proiecte şi programe care vor asigura atât condiţii mai bune de muncă, dar şi condiţii civilizate de transport pentru publicul călător.