x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator 460 de kilometri de autostradă în execuţie

460 de kilometri de autostradă în execuţie

de Iulia Barbu    |    17 Iul 2011   •   21:00
460 de kilometri de autostradă în execuţie

Autostrazile Deva – Orastie si Ti­mi-soa­ra – Arad fac parte din Coridorul IV, o mare parte din contracte fiind semnate in lunile mai si iunie, singurul lot cu probleme fiind cel de pe Au­tostrada Timisoara – Lugoj, pentru care contestatia nu a fost inca solutionata. Tronsonul de autostrada Deva – Orastie are o lungime de 32,5 kilometri si doua sectiuni: Simeria – Orastie, cu finalizarea in 2012, si Deva – Simeria, cu predare in 2013. De altfel, pe tronsonul Deva – Orastie, executat de asocierea Strabag – Straco, au fost descoperite un ci­mitir din secolul al Xl-lea si o fan­tana romana, situri care au intarziat lucrarile. Noile schimbari legislative privind descoperirile arheologice permit insa descarcarea partiala a terenului si continuarea lucrarilor in zonele care nu sunt direct afectate. "Arheologii sustin ca peste 84% din suprafata acestui tronson se pot efectua lucrari.

Eu cred ca este o in­ves­titie foarte buna pentru zona si pentru ceea ce inseamna constructia de autostrazi in Romania", a spus Anca Boagiu, care a vizitat vineri impreuna cu Daniela Draghia, directorul CNADNR, autostrazile Deva – Orastie si Timisoara – Arad. Potri­vit ministrului Transporturilor, san­tie­rele de pe cele doua autostrazi, ma­rile lucrari de infrastructura aflate in derulare, au generat 3.500 de locuri de munca. Constructorul tronsonului de autostrada Deva-Simeria, as­o­cie­rea Strabag – Straco, a preci­zat, la solicitarea ministrului Transporturilor, ca pe santier au fost angajate 300 de persoane.

Anca Boagiu a mai spus ca Au­tostrada Nadlac – Arad va intra in fa­za de executie la finalul lunii august, constructorii de pe cele doua loturi, firmele Romstrade si Alpine, avand o perioada de proiectare de patru luni. Mi­­nis­trul a afirmat ca, din in­for­matiile neo­ficiale pe care le are, pro­iec­tarea tronsonului de autostrada Nadlac – Arad este pe cale sa fie fina­li­zata, urmand ca la finele lunii august acesta sa intre in executie. "Pe tronsonul Timisoara – Lugoj exista o pro­blema cu o contestatie facuta de contestatari de profesie. Daca va uitati la firmele care au facut contestatia, veti ve­dea ca sunt firme care si-au facut o me­serie din a contesta li­ci­ta­tiile. Avem unul din tronsoane care este inca la CNSC. Asteptam decizia CNSC pentru a semna si pe acest tronson", a afirmat Anca Boagiu.

Ea a mai spus ca in luna august va fi atribuit si contractul tronsonului de au­tostrada Cer­navoda – Medgidia, tronson care a ramas fara constructor dupa ce a fost reziliat contractul cu Colas. "In acest moment, pana la sfarsitul lunii iu­lie urmeaza sa fie dat in exploatare tron­sonul de la Basarabi – Murfatlar pana la ocolitoarea Cons­tantei, plus ocolitoarea Cons­tan­tei. Si dupa vizita pe care am facut-o saptamana trecuta nu am nici un mo­tiv sa ma indoiesc ca se va in­tam­pla lucrul acesta", a spus Anca Boagiu. Daniela Draghia, directorul CNADNR, a precizat ca o buna parte din lucrari vor fi finalizate chiar in acest an: " Pe Arad – Timisoara, 60% din lucrari sunt finalizate si speram ca in acest an, spre final, sa dam in exploatare o buna portiune. Lucrarile sunt avansate si la by-pass Arad, unde, la fel, vom deschide circulatiei o sectiune. La fel, DN 79, unde se reabiliteaza, pot sa va spun ca drumul va fi modernizat si largit si ca spre sfarsitul anului se va putea circula in conditii optime cel putin pe o parte din drum".

×
Subiecte în articol: observator ministerul transporturilor