Autostrazile Deva – Orastie si Timi-soara – Arad fac parte din Coridorul IV, o mare parte din contracte fiind semnate in lunile mai si iunie, singurul lot cu probleme fiind cel de pe Autostrada Timisoara – Lugoj, pentru care contestatia nu a fost inca solutionata. Tronsonul de autostrada Deva – Orastie are o lungime de 32,5 kilometri si doua sectiuni: Simeria – Orastie, cu finalizarea in 2012, si Deva – Simeria, cu predare in 2013. De altfel, pe tronsonul Deva – Orastie, executat de asocierea Strabag – Straco, au fost descoperite un cimitir din secolul al Xl-lea si o fantana romana, situri care au intarziat lucrarile. Noile schimbari legislative privind descoperirile arheologice permit insa descarcarea partiala a terenului si continuarea lucrarilor in zonele care nu sunt direct afectate. "Arheologii sustin ca peste 84% din suprafata acestui tronson se pot efectua lucrari.
Eu cred ca este o investitie foarte buna pentru zona si pentru ceea ce inseamna constructia de autostrazi in Romania", a spus Anca Boagiu, care a vizitat vineri impreuna cu Daniela Draghia, directorul CNADNR, autostrazile Deva – Orastie si Timisoara – Arad. Potrivit ministrului Transporturilor, santierele de pe cele doua autostrazi, marile lucrari de infrastructura aflate in derulare, au generat 3.500 de locuri de munca. Constructorul tronsonului de autostrada Deva-Simeria, asocierea Strabag – Straco, a precizat, la solicitarea ministrului Transporturilor, ca pe santier au fost angajate 300 de persoane.
Anca Boagiu a mai spus ca Autostrada Nadlac – Arad va intra in faza de executie la finalul lunii august, constructorii de pe cele doua loturi, firmele Romstrade si Alpine, avand o perioada de proiectare de patru luni. Ministrul a afirmat ca, din informatiile neoficiale pe care le are, proiectarea tronsonului de autostrada Nadlac – Arad este pe cale sa fie finalizata, urmand ca la finele lunii august acesta sa intre in executie. "Pe tronsonul Timisoara – Lugoj exista o problema cu o contestatie facuta de contestatari de profesie. Daca va uitati la firmele care au facut contestatia, veti vedea ca sunt firme care si-au facut o meserie din a contesta licitatiile. Avem unul din tronsoane care este inca la CNSC. Asteptam decizia CNSC pentru a semna si pe acest tronson", a afirmat Anca Boagiu.
Ea a mai spus ca in luna august va fi atribuit si contractul tronsonului de autostrada Cernavoda – Medgidia, tronson care a ramas fara constructor dupa ce a fost reziliat contractul cu Colas. "In acest moment, pana la sfarsitul lunii iulie urmeaza sa fie dat in exploatare tronsonul de la Basarabi – Murfatlar pana la ocolitoarea Constantei, plus ocolitoarea Constantei. Si dupa vizita pe care am facut-o saptamana trecuta nu am nici un motiv sa ma indoiesc ca se va intampla lucrul acesta", a spus Anca Boagiu. Daniela Draghia, directorul CNADNR, a precizat ca o buna parte din lucrari vor fi finalizate chiar in acest an: " Pe Arad – Timisoara, 60% din lucrari sunt finalizate si speram ca in acest an, spre final, sa dam in exploatare o buna portiune. Lucrarile sunt avansate si la by-pass Arad, unde, la fel, vom deschide circulatiei o sectiune. La fel, DN 79, unde se reabiliteaza, pot sa va spun ca drumul va fi modernizat si largit si ca spre sfarsitul anului se va putea circula in conditii optime cel putin pe o parte din drum".