x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator A fost evitat "Mihailesti doi"

A fost evitat "Mihailesti doi"

07 Iun 2004   •   00:00
A fost evitat "Mihailesti doi"

Dezastrul de la Mihailesti a fost la un pas de a se repeta, sambata noaptea, in satul doljean Rojiste. Motivul: Doljchim continua sa incarce "bombe pe roti", iar transportatorii ignora legislatia.

CRISTIAN VASILCOIU

Satul doljean Rojiste a fost la un pas de a deveni un al doilea Mihailesti. Un autocamion incarcat cu 15 tone de azotat de amoniu s-a rasturant, marfa fiind cat pe ce sa intre in contact cu uleiul care curgea din motor. Accidentul a avut loc sambata seara, in jurul orei 21:30, pe Drumul National 55 Craiova - Bechet, la marginea satului Rojiste, comuna Bratovoiesti.

Soferul camionului a reusit sa previna contaminarea azotatului de amoniu cu ulei folosindu-se de geaca de piele pe care o purta. Tragedia a fost evitata si datorita interventiei prompte a autoritatilor. Autoritatile s-au deplasat rapid la fata locului, izoland zona. Curiosii au fost indepartati la sute de metri, iar traficul rutier a fost oprit, pe DN 55 formandu-se coloane de TIR-uri si masini mici de cativa kilometri. "Imediat ce am ajuns la fata locului am scos bornele de la bateria masinii. Am descarcat apoi sacii de azotat de amoniu din camion", a declarat, in noaptea de sambata spre duminica, colonelul Gheorghe Omeag, comandantul Grupului de Pompieri Oltenia.

Soferul camionului da vina pe un austriac

Soferul autocamionului rasturnat, Irinel Ratoi, de 29 de ani, din Dabuleni, sustine ca accidentul s-a produs din cauza altui conducator auto de tir, strain, care venea din sens opus.

Varianta acestuia era confirmata de un martor ocular, Mircea Gariga Vatau, 34 de ani. "Camionul cu azotat se ducea catre Bechet, iar TIR-ul austriac venea catre Craiova. Austiacul a intrat pe contrasens si l-a fortat pe soferul camionului sa paraseasca soseaua", completa Vatau.

Doljchim a comis-o din nou

Cercetarile efectuate de specialisti au reliefat ca autocamionul nu avea licenta de transport pentru marfuri periculoase, iar soferul nu avea nici o pregatire in acest sens. "Soferul nu are certificat ADR, iar autocamionul nu este inscriptionat ca transporta marfuri periculoase. Sacii de azotat sunt totusi inscriptionati. Cu toate acestea, Doljchim i-a eliberat o fisa in care se precizeaza ca indeplineste conditiile", a declarat comisarul-sef Marin Popescu, seful Serviciului Politiei Rutiere Dolj.

"Nu este posibil ca dupa tragedia de la Mihailesti, cei de la Combinat sa continue sa incarce astfel de harburi de camioane cu azotat de amoniu", a completat col. Omeag, comandantul Grupului de Pompieri Oltenia.

Producatorul si transportatorul, amendati

Doljchim a incasat o amenda de 100 de milioane de lei pentru eliberarea fisei in care se precizeaza ca autocamionul implicat in accident indeplinea conditiile pentru transport marfuri periculoase, cand, de fapt, nu a fost asa. Firma care folosea autocamionul respectiv, in baza unui contract de inchiriere, SC Magazin General Vio Ser SRL Dabuleni, a fost de asemenea sanctionata cu 140 de milioane de lei.

Camionul apartine, de fapt, lui Paul Nicola, care l-a inchiriat firmei mentionate. Numai ca la volanul masinii se afla nepotul soferului, caci acesta din urma se imbolnavise. Autocamionul fusese incarcat sambata dupa-amiaza cu azotat de amoniu, la Doljchim, dar stationase la poarta combinatului din data de 2 iunie.
×
Subiecte în articol: observator