x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator A fost inaugurat, oficial, pasajul suprateran Pipera - Tunari

A fost inaugurat, oficial, pasajul suprateran Pipera - Tunari

12 Dec 2009   •   00:00
A fost inaugurat, oficial, pasajul suprateran Pipera - Tunari
Sursa foto: /

Lucrările la pasajul suprateran Pipera - Tunari au fost finalizate, iar inaugurarea s-a produs astăzi, la ora 10,00. prin darea în folosinţă a acestei investiţii se rezolvă problemele de circulaţie din zona de nord a Capitalei, eliminând staţionările la trecerea la nivel cu calea ferată Bucureşti - Constanţa şi contribuind la fluidizarea traficului pe Bd. Pipera (fosta şos. Pipera - Tunari), una dintre arterele importante de intrare în Capitală.



Începute în august 2007, lucrările de execuţie a pasajului ar fi trebuit să fie finalizate în luna noiembrie a anului trecut, însă au apărut probleme legate de devierile de utilităţi - canalizare, apeducte magistrale, reţele electrice, reţele telefonice, fibră optică şi reţele de gaze naturale. Potrivit Speranţei Cliseru, şeful Unităţii de Implementare a Proiectului şi director al Direcţiei Utilităţi Publice din Primăria Voluntari, proiectul a fost refăcut ''major'' de şase ori, pentru a fi adaptat situaţiei din teren - din cauza lipsei exacte a poziţionării reţelelor pe hărţi -, ceea ce a dus la o creştere a preţului de execuţie cu aproximativ 5 milioane de euro.

Ultima problemă de care s-au lovit constructorii, arată Agerpres,  a fost aceea că nu s-a luat în calcul faptul că liniile de înaltă tensiune de lângă calea ferată pe care ar trebui să o traverseze pasajul nu permit montarea traverselor de beton necesare finalizării lucrării.



Preşedintele CJ Ilfov, Cristache Rădulescu, declara, în iulie 2008, că nu doar lucrările suplimentare de devire a reţelelor Apa Nova, Romtelecom şi Electrica au întârziat finalizarea pasajului de la termenul iniţial, ci şi obţinerea avizelor necesare. ''Nu înţeleg de ce nu s-a ştiut de existenţa reţelelor atunci când s-a eliberat autorizaţia de construire. Lucrarea a întârziat din cauză că după proiectarea pasajului, după ce s-au făcut săpăturile, s-a descoperit că în subteran existau reţele ale Apa Nova, Electrica şi Romtelecom. Aceşti operatori nu au depus schiţele actualizate. Costurile pentru relocare au dus la o mărire a costurilor (cheltuieli neeligibile) cu peste 4 milioane de euro, bani plătiţi de Consiliul Local Voluntari şi de Consiliul Local al sectorului 2'', a explicat Rădulescu.

Pentru ca pasajul Pipera - Tunari să îşi poată dovedi utilitatea este necesar ca şi Şoseaua Pipera până la str. Barbu Văcărescu să fie lărgită pe patru benzi şi, de asemenea, să se construiască un pasaj peste str. Barbu Văcărescu spre Nicolae Caranfil. Primăria Voluntari are în proiect lărgirea la patru benzi a bulevardului Pipera pe tronsonul cuprins între CFR Constanţa şi Şoseaua de centură a Capitalei.

Pasajul Pipera - Tunari este realizat cu fonduri PHARE şi a obţinut un grant de 5.000.000 de euro (aceasta fiind suma maximă acordată prin fondurile de preaderare prin acest program). Orice cheltuieli suplimentare sunt suportate de beneficiarii lucrării - Consiliul Local sector 2 şi Consiliul Local Voluntari -, în cote părţi, în conformitate cu obligaţiile asumate prin contract.

Proiectul tehnic a fost comandat şi aprobat de fostul Minister al Integrării Europene în 2005 şi întocmit de firma Ove Arup and Partners, în asociere cu Expert Proiect 2002, cea care a întocmit şi Caietul de sarcini în vederea desfăşurării licitaţiei de execuţie. MIE a organizat licitaţia pentru execuţie, a semnat un contract cu câştigătorul licitaţiei - Consorţiul J.V. Mota-Engil Engenharia E Construcao SA/ Empresa De Construcoes Amandio Carvalho SA/ Construcoes Gabriel As Couto SA (un grup de firme din Portugalia) şi a selectat consultantul lucrării - firma Louis Berger SAS. Valoarea lucrărilor de execuţie a pasajului au fost de 9.337.921.23 de euro.

Lungimea totală a pasajului este de 231,39 metri, iar lăţimea de 18,6 metri. Totodată, pasajul dispune de două rampe de acces, lungimea totală a acestora fiind de 74 de metri spre Bucureşti şi 84 de metri spre Voluntari.

×
Subiecte în articol: trafic