x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator A fost semnat contractul de modernizare a căii ferate Timișoara Est-Ronaț Triaj

A fost semnat contractul de modernizare a căii ferate Timișoara Est-Ronaț Triaj

04 Noi 2022   •   16:22
A fost semnat contractul de modernizare a căii ferate Timișoara Est-Ronaț Triaj

Contractul de modernizare a căii ferate Timișoara Est-Ronaț Triaj, în valoare de 1,44 miliarde de lei, finanțat prin PNRR, a fost semnat vineri.

Contractul vizează proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a infrastructurii și suprastructurii feroviare pe secțiunea Timișoara Est-Ronaț Triaj (lotul 3), aferentă obiectivului Modernizarea liniei CF Caransebeș - Timișoara - Arad (162 km), pentru creșterea vitezei de circulație la 160 km/h pentru trenurile de călători şi 120 km/h pentru trenurile de marfă.

„Semnarea contractului de modernizare a secțiunii Timișoara Est - Ronaț Triaj reprezintă punctul de pornire al dezvoltării infrastructurii feroviare pe tronsonul Caransebeș - Timișoara - Arad, ramura sudică a Coridorului Rin-Dunăre, și un prim pas în alinierea infrastructurii feroviare din zona de vest a țării la standardele europene de transport. Principalul nostru obiectiv este să le oferim călătorilor condiții moderne de transport, și aici mă refer la o infrastructură care va permite o viteză maximă de circulație de 160 km/h, stații feroviare moderne, servicii publice de calitate, facilități sigure de tranzitare sau staționare în zonele publice, inclusiv zone speciale de acces și de deplasare pentru persoanele cu dizabilități. Nu în ultimul rând, trebuie menționat faptul că, modernizarea căii ferate înseamnă și o contribuție economică majoră la nivel național și local”, a declarat Ion Simu Alexandru, directorul general al CFR SA.

Durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Pe tronsonul de 13,86 km va fi dublată linia de cale ferată, vor fi modernizate podurile și podețele, vor fi efectuate lucrări în stații, vor fi construite pasaje și pasarele pietonale.

Modernizarea secțiunii de cale ferată include și următoarele obiective de utilitate publică:

-pasaj superior Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade și Gara de Est)

-stația Timișoara Est (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane și pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) și integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă - 2,05 km, cu instalații de semnalizare și telecomunicații)

-pasaj superior Enric Baader-Timișoara (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului)

-Haltă de călători Timișoara Centru (stație nouă intermediară, cu peroane iluminate - panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial și zona istorică)

-stația Timișoara Nord (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spațiu de așteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanță și Centru de Control Operațional pentru zona întregului tronson)

-clădire nouă de călători Timișoara Nord, inclusiv pasarelă centrală (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilități, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord)

-Pasaj superior pentru legătură Comoarei - Radu de la Afumați (asigură conexiunea străzilor Comoarei și Radu de la Afumați)

-Pasaj superior DN 6 zona Ronaț Triaj, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată).

Linia de cale ferată Caransebeș - Timișoara - Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: contract modernizare