x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Accident aviatic / Comandantul aerodromului de la Clinceni şi-a pierdut viaţa

Accident aviatic / Comandantul aerodromului de la Clinceni şi-a pierdut viaţa

06 Iun 2009   •   00:00
Accident aviatic / Comandantul aerodromului de la Clinceni şi-a pierdut viaţa

Accident aviatic, vineri seară, pe aerodromul de la Clinceni. Un avion de tip Extra 300L s-a prăbuşit în timp ce efectua un zbor de antrenament pentru mitingul aviatic organizat de Aeroclubul României, care urma să se desfăşoare astăzi. Pilotul, preşedintele Aeroclubului Aurel Vlaicu, Mihai Dobre, a murit pe loc.

Avionul implicat în accident, aparţinea lotului naţional de acrobaţie al României. În urma accidentului evenimentul de astăzi a fost anulat, informează antena3.ro.

Anchetă în desfăşurare, la Clinceni

Procurorii anchetează accidentul aviatic de la Clinceni, iar infracţiunea avută în vedere se referă la încălcarea codului aerian. S-au ridicat mai multe probe de la faţa locului, au fost identificaţi martori, iar marţi vor începe audierile.

Ancheta este în plină desfăşurare la aerodromul Clinceni, însă, investigaţiile ar putea dura luni de zile, pentru că aparatul de zbor nu avea cutie neagră. Directorul Aeroclubului Român exclude, însă, varianta unei erori de pilotaj. "Era cel mai antrenat pe acest tip de avion, un avion bun, manevrabil, avea sute de ore de zbor, dar ceva a cedat", spune acesta.

Până la momentul prăbuşirii, pilotul a executat trei zboruri, timp în care aparatul s-a comportat normal. Cu toate acestea, în timpul zborului fatal, nu a mai putut redresa avionul şi s-a prăbuşit la aproximativ un kilometru de pistă, iar pilotul nu a supravieţuit.

Şi parchetul Curţii de Apel Bucureşti a pornit o anchetă. "Deocamdată facem cercetări privind toate aspectele, dar zborul era autorizat, era unul legal", explică procurorul Alec Saiciuc.

Extra300L este considerat a fi unul dintre cele mai performante avioane de acrobaţie din lume. Este construit în Germania şi are un fuselaj fabricat din materiale de ultimă generaţie.


Avionul are 6,9 metri lungime şi 2,6 metri înălţime. Masa maximă la decolare este de 868 kilograme. Motorul are 300 de cai putere. Avionul dezvoltă o viteză maximă de 396 de kilometri pe oră, distanţa maximă de zbor fiind de 944 de kilometri. Viteza ascensională este de 975 de metri pe minut.

Avioanele uşoare, de acrobaţie, au fost implicate în mai multe accidente în ultimii ani. În cel mai recent incident, petrecut în iunie anul trecut, a fost implicat Cătălin Prunariu, fiul primului român care a ieşit în spaţiu, Dumitru Prunariu. El a fost obligat să aterizeze forţat după ce a lovit pământul în timpul unei manevre la antrenamente.

În mai 2001, un aparat de zbor cu două locuri de tip Zlin 726, aparţinând aeroclubului român s-a prăbuşit la scurt timp după decolarea de pe Aerodromul din Clinceni. Cele două persoane aflate la bord, Dan Adăscăliţei, de 38 de ani, comandant adjunct al Aerodromului Clinceni şi un elev-pilot, şi-au pierdut viaţa.

Două luni mai târziu, o aeronavă poloneză a aeroclubului din Arad s-a prăbuşit într-o zonă muntoasă din judeţul Harghita. În accient au murit pilotul de 41 de ani, fiica acestuia, în vârstă de16 ani şi un elev-pilot de 30 de ani. Cauzele accidentului nu au fost descoperite nici până astăzi.

Pe 21 iunie 2003, un pilot de la un aeroclub bucureştean, care pilota un aparat de zbor pentru acrobaţie tip Extra 300 L, a murit în timpul unui zbor de antrenament. El se antrena deasupra aeroportului din Cluj Napoca pentru un miting din ziua următoare.

În aprilie 2004, o aeronavă care trăgea un planor în zona aerodromului din Clinceni s-a prăbuşit după 30 de metri de la decolare. În urma incidentului nu s-au înregistrat victime. (V.A.)
×
Subiecte în articol: observator clinceni