CAMPANIE ● Britanicii iau măsuri contra poluării
În Marea Britanie este în plină desfăşurare o campanie prin care autorităţile încearcă să-i înveţe pe şoferi tot felul de metode prin care maşinile lor să consume mai puţin şi, implicit, să polueze mai puţin. Începută în această iarnă, Act on CO2 va fi diversificată şi în alte domenii.
În Marea Britanie este în plină desfăşurare o campanie prin care autorităţile încearcă să-i înveţe pe şoferi tot felul de metode prin care maşinile lor să consume mai puţin şi, implicit, să polueze mai puţin. Începută în această iarnă, Act on CO2 va fi diversificată şi în alte domenii.
CAMPANIE ● Britanicii iau măsuri contra poluării
În Marea Britanie este în plină desfăşurare o campanie prin care autorităţile încearcă să-i înveţe pe şoferi tot felul de metode prin care maşinile lor să consume mai puţin şi, implicit, să polueze mai puţin. Începută în această iarnă, Act on CO2 va fi diversificată şi în alte domenii.
Toate maşinile care circulă pe şosele contribuie la încălzirea globală, pentru că motoarele lor funcţionează cu carburanţi care, prin ardere, produc dioxid de carbon (CO2) de fiecare dată când băgăm cheia în contact. Totuşi, există modalităţi pentru ca aceste emisii să fie reduse, procedeu ce ar duce, în acelaşi timp, la scăderea costurilor. Urmând doar câteva ponturi şi sugestii simple, "munca" motorului poate fi redusă, ceea ce înseamnă că va consuma mai puţin combustibil şi va produce mai puţin CO2. O maşină nouă cu un motor mai fiabil reprezintă cea mai bună soluţie, dar, dacă nu aveţi bani, există şi alte modalităţi. De exemplu, cauciucurile trebuie umflate corect, iar în fiecare pneu trebuie să existe aceeaşi presiune. Asta duce la reducerea frecărilor şi, ca atare, la o reducere a consumului de carburant. Chiar şi reducerea vitezei pe drumurile din afara oraşelor are acelaşi efect: mai puţin combustibil, deci mai puţină poluare. Cercetătorii britanici susţin că, aplicând metodele din ghidul Smarter Driving, se poate întregistra o reducere a emisiilor de CO2 cu 8%. În cazul în care toată lumea şi-ar cumpăra maşini noi, fiabile, emisiile de CO2 s-ar reduce cu 24%.
CAUCIUCURILE ŞI DEZORDINEA. Pneurile dezumflate creează mai multă rezistenţă când maşina se află în mişcare, ceea ce înseamnă că motorul trebuie să lucreze mai mult, deci mai mult combustibil este folosit şi mai mult CO2 eliminat. "Pur şi simplu verificaţi şi ajustaţi regulat presiunea din pneuri şi, de asemenea, când plecaţi la drum lung. Operaţiunea trebuie repetată şi de câte ori mergeţi cu maşina supraîncărcată. E o măsură care va prelungi şi viaţa cauciucurilor", se arată în recomandări. Mai puţină dezordine în maşină înseamnă mai puţin CO2. Lucrurile care nu folosesc, dar pe care le cărăm în fiecare zi cu maşina înseamnă pentru cercetătorii britanici mai mult de "muncă" pentru motor. Punerea lucrurilor în bună ordine, renunţarea la toate acele pungi de care nu avem nevoie reduce emisiile de CO2 ale maşinii.
ADAPTAŢI VITEZA. Eterna expresie de lemn a poliţiştilor români ("Nu aţi adaptat viteza la condiţiile de drum") este îmbrăţişată şi de oamenii de ştiinţă britanici. Limitele de viteză au fost calculate pentru condiţii ideale de drum. Incredibil, dar ele funcţionează şi pentru consumul motorului. Aşadar, nu le depăşiţi! Viteza constantă de 90 km/h aduce o economie de combustibil de până la 9%, iar la 95 km/h, motorul consumă cu 15% mai mult decât la 90 km/h. Britanicii au sfaturi şi pentru autorităţi. Oprirea la stop şi pornirea de pe loc cauzează foarte multă poluare. De aceea, autorităţile locale sunt invitate să ia măsuri pentru fluidizarea traficului în oraşe, în acest fel reducându-se cantitatea de noxe. Şoferii sunt sfătuiţi şi să oprească motorul dacă staţionarea durează mai mult de trei minute.
În Marea Britanie este în plină desfăşurare o campanie prin care autorităţile încearcă să-i înveţe pe şoferi tot felul de metode prin care maşinile lor să consume mai puţin şi, implicit, să polueze mai puţin. Începută în această iarnă, Act on CO2 va fi diversificată şi în alte domenii.
Toate maşinile care circulă pe şosele contribuie la încălzirea globală, pentru că motoarele lor funcţionează cu carburanţi care, prin ardere, produc dioxid de carbon (CO2) de fiecare dată când băgăm cheia în contact. Totuşi, există modalităţi pentru ca aceste emisii să fie reduse, procedeu ce ar duce, în acelaşi timp, la scăderea costurilor. Urmând doar câteva ponturi şi sugestii simple, "munca" motorului poate fi redusă, ceea ce înseamnă că va consuma mai puţin combustibil şi va produce mai puţin CO2. O maşină nouă cu un motor mai fiabil reprezintă cea mai bună soluţie, dar, dacă nu aveţi bani, există şi alte modalităţi. De exemplu, cauciucurile trebuie umflate corect, iar în fiecare pneu trebuie să existe aceeaşi presiune. Asta duce la reducerea frecărilor şi, ca atare, la o reducere a consumului de carburant. Chiar şi reducerea vitezei pe drumurile din afara oraşelor are acelaşi efect: mai puţin combustibil, deci mai puţină poluare. Cercetătorii britanici susţin că, aplicând metodele din ghidul Smarter Driving, se poate întregistra o reducere a emisiilor de CO2 cu 8%. În cazul în care toată lumea şi-ar cumpăra maşini noi, fiabile, emisiile de CO2 s-ar reduce cu 24%.
CAUCIUCURILE ŞI DEZORDINEA. Pneurile dezumflate creează mai multă rezistenţă când maşina se află în mişcare, ceea ce înseamnă că motorul trebuie să lucreze mai mult, deci mai mult combustibil este folosit şi mai mult CO2 eliminat. "Pur şi simplu verificaţi şi ajustaţi regulat presiunea din pneuri şi, de asemenea, când plecaţi la drum lung. Operaţiunea trebuie repetată şi de câte ori mergeţi cu maşina supraîncărcată. E o măsură care va prelungi şi viaţa cauciucurilor", se arată în recomandări. Mai puţină dezordine în maşină înseamnă mai puţin CO2. Lucrurile care nu folosesc, dar pe care le cărăm în fiecare zi cu maşina înseamnă pentru cercetătorii britanici mai mult de "muncă" pentru motor. Punerea lucrurilor în bună ordine, renunţarea la toate acele pungi de care nu avem nevoie reduce emisiile de CO2 ale maşinii.
ADAPTAŢI VITEZA. Eterna expresie de lemn a poliţiştilor români ("Nu aţi adaptat viteza la condiţiile de drum") este îmbrăţişată şi de oamenii de ştiinţă britanici. Limitele de viteză au fost calculate pentru condiţii ideale de drum. Incredibil, dar ele funcţionează şi pentru consumul motorului. Aşadar, nu le depăşiţi! Viteza constantă de 90 km/h aduce o economie de combustibil de până la 9%, iar la 95 km/h, motorul consumă cu 15% mai mult decât la 90 km/h. Britanicii au sfaturi şi pentru autorităţi. Oprirea la stop şi pornirea de pe loc cauzează foarte multă poluare. De aceea, autorităţile locale sunt invitate să ia măsuri pentru fluidizarea traficului în oraşe, în acest fel reducându-se cantitatea de noxe. Şoferii sunt sfătuiţi şi să oprească motorul dacă staţionarea durează mai mult de trei minute.
Citește pe Antena3.ro