x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Agenţiile de turism vor să reprogrameze vacanţele anulate, nu să returneze banii turiştilor

Agenţiile de turism vor să reprogrameze vacanţele anulate, nu să returneze banii turiştilor

18 Apr 2010   •   00:00
Agenţiile de turism vor să reprogrameze vacanţele anulate, nu să returneze banii turiştilor
Sursa foto: Silviu Pleşa/Jurnalul Naţional

Agenţiile de turism vor să reprogrameze vacanţele afectate de anularea zborurilor din ultimele zile, deoarece varianta returnării banilor este, de cele mai multe ori, imposibilă, au declarat reprezentanţii turoperatorilor.



Traian Bădulescu, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT): "Majoritatea companiilor aeriene încearcă să reprogrameze cursele anulate în ultimele zile, iar în cazurile în care acest lucru nu este posibil vor restitui banii. Mai complicat este cazul în care turistul şi-a cumpărat, alături de biletul de avion, şi cazare de un hotel din străinătate, pentru că hotelierii nu acceptă, în general, să restituie banii, ci vor să reprogrameze vacanţa".

Florentina Ivan, directorul de PR al Blue Air: "Pasagerii Blue Air care au cumpărat bilete de călătorie pentru aceste zile vor avea posibilitatea de a face rezervări pentru o altă dată, pe aceeaşi destinaţie, sau pot primi banii înapoi" .

Paula Ardelean, vicepreşedinte al Carpatair, a declarat că operatorul pe care îl reprezintă a anulat vineri şi sâmbătă 26 de zboruri, peste 1.500 de pasageri fiind afectaţi. "Unii pasageri au rămas acasă, alţii au plecat cu mijloace de transport alternativ, însă majoritatea celor afectaţi aşteaptă să-şi reprogrameze zborurile", a afirmat Ardelean. Ea a adăugat că pierderile Carpatair din cauza anulării zborurilor sunt de "sute de mii de euro" pe zi.

Marin Anton, secretar de stat în Ministerul Transporturilor: "La Romatsa încă nu am estimat pierderile pentru ziua de duminică. Mâine (luni - n.r.) vom şti mai bine la ce sume se ridică. La compania Naţională Aeroporturi Bucureşti pierderile de azi sunt în jur de 300.000 de euro. În ţară situatia e cam la fel la fiecare aeroport care a fost închis, respectiv estimăm pierderi de aproximativ 150.000 euro pentru fiecare dintre aerogari".

Potrivit reprezentanţilor Tarom, compania oferă pasagerilor afectaţi posibilitatea de a reprograma călătoria sau de a recupera integral contravaloarea biletului de avion.
"Majoritatea pasagerilor au preferat reprogramarea zborurilor. De la începutul acestei situaţii de urgenţă, respectiv din data de 16 aprilie, au fost anulate peste 100 de zboruri Tarom, afectând peste 15 600 de pasageri", au adăugat reprezentanţii companiei.

Pasagerii Germanwings care au cumpărat bilete pentru această perioadă au posibilitatea de a face rezervări pe aceeaşi destinaţie în următoarele două săptămâni, sau de a primi banii înapoi, potrivit reprezentanţilor companiei.

Cristina Irimia, director de marketing şi vânzări al agenţiei de turism J'Info Tours: "În această perioadă nu avem chartere, doar turişi individuali care au cumpărat bilete de avion. Numărul acestora a fost de ordinul sutelor. Deocamdată n-au putut beneficia de returnarea banilor. Rămâne de văzut ce se va întâmpla în zilele următoare. Au fost anulate, totodată, şi rezervările la hoteluri şi serviciile de rent-a-car".

Alin Burcea, directorul agenţiei Paralela 45: "Am avut două grupuri care trebuiau să vină din Amsterdam şi Paris, dar le-am adus cu autocarele. Avem, în schimb, trei grupuri care urmau să plece în Egipt şi Polonia, pe care le-am amânat pentru săptămâna viitoare" .

×
Subiecte în articol: observator