x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator „Alegeri anticipate”, revendicarea cea mai mediatizată

„Alegeri anticipate”, revendicarea cea mai mediatizată

30 Ian 2012   •   21:00

'Alegeri anticipate' a fost revendicarea cea mai mediatizata in mediul online in timpul protestelor de strada incepute in urma cu doua saptamani, pe urmatoarele doua locuri situandu-se 'Jos Basescu' si 'Demisia presedintelui', potrivit unei analize realizate de Mediafax Monitorizare.

Monitorizarea a fost realizata in perioada 12-24 ianuarie pe site-uri, blo­guri, conturi de Twitter si pagini pu­blice de Facebook – in total, circa 57.000 de surse online in limba ro­mana.
Analiza a luat in calcul media­tizarea a noua sintagme-cheie, legate de proteste, in mediul online: 'Alegeri anticipate', 'Jos Basescu', 'Demisia presedintelui', 'Demisia guvernului', 'Legea sanatatii', 'Taxa Auto', 'Ma­rirea salariilor/cresterea salariilor', 'Salvati Rosia Montana' si 'Ma­rirea pensiilor/cresterea pensiilor'.

Potrivit unui comunicat, ierarhia vizibilitatii este condusa de sintagma 'Alegeri anticipate', care inre­gistreaza peste 25% dintre mentiunile din online despre cele 9 sintagme monitorizate (3.509 mentiuni din totalul de 13.932).

'Jos Basescu' si 'Demisia Presedintelui' detin cate 22,2%, res­pectiv 14% din mediatizare, fiind urmate de 'Demisia Guvernului' si 'Legea Sanatatii' – cu 13,6%, respectiv 12,4%. Impreuna, primele cinci sintagme din fruntea clasamentului cumuleaza 87,4% din totalul men­tiu­nilor, in timp ce restul se distribuie intre celelalte patru sintagme.

Topul sintagmelor mediatizate in online include 'Taxa Auto' cu 9,9% si 'Marirea salariilor/cresterea salariilor' cu 1,1%. Spre sfarsitul clasamen­tu­lui, cu sub 1%, s-au pozitionat 'Sal­vati­ Rosia Montana' – 0,9% si 'Ma­ri­rea pensiilor/cresterea pensiilor' – 0,7%.

Pentru sintagmele analizate, site-urile au generat cea mai mare parte a vizibilitatii, avand o pondere de 85,4% in mediatizare. Ierarhia categoriilor de surse online din acest punct de vedere este completata de Twitter – 7,7%, bloguri – 6,5% si Facebook – 0,4%. (Mediafax)

×
Subiecte în articol: observator