Sapte ani de contract, 54 de kilometri de autostrada si cheltuieli de 1,5 miliarde de euro – acesta este bilantul la zi al Bechtel, in Romania.
Contractul in baza caruia s-a reusit aceasta performanta este clasificat secret de stat, insa clauzele paguboase vor fi facute publice imediat dupa semnarea noului acord cu Bechtel. Promisiunea a fost facuta astazi de Anca Boagiu, ministrul Transporturilor.
MT a renegociat in urma cu doua zile contractul incheiat in 2003. Noul contract prevede continuarea lucrarilor cu firma americana pe o sectiune de numai 64 kilometri, la un pret de 6,9 milioane euro/km, fata de 20, cu cat construisera inainte.
Pana acum, cea mai interesanta clauza a contractului Bechtel, dezvaluita de Jurnalul National, a fost cea care prevedea ca MT nu putea rezilia acest contract. Practic, partea romana nu putea renunta la Bechtel.
La rectificarea bugetara de saptamana aceasta, Compania nationala de drumuri a primit 270 milioane lei – cu o parte din bani urmand sa fie achitata o parte din datoria catre Bechtel.