x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Anchetă: Pilotul ar fi putut refuza cursa

Anchetă: Pilotul ar fi putut refuza cursa

de Diana Scarlat    |    24 Apr 2008   •   00:00
Anchetă: Pilotul ar fi putut refuza cursa

Marţi seară, pe Aeroportul Henri Coandă, 67 de pasageri şi 5 membri ai echipajului aeronavei BAE-146 au văzut moartea cu ochii. Avionul a ratat aterizarea şi a ieşit în spaţiul înierbat. După prima fază a anchetei tehnice s-a spus că accidentul a avut loc din cauza furtunii foarte puternice declanşate cu puţin înainte de aterizarea la Otopeni.

Marţi seară, pe Aeroportul Henri Coandă, 67 de pasageri şi 5 membri ai echipajului aeronavei BAE-146 au văzut moartea cu ochii. Avionul a ratat aterizarea şi a ieşit în spaţiul înierbat. După prima fază a anchetei tehnice s-a spus că accidentul a avut loc din cauza furtunii foarte puternice declanşate cu puţin înainte de aterizarea la Otopeni. Aeronava BAE-146, aparţinînd Romavia, efectua un zbor pentru compania “Car­patair”. “A aterizat pe pista 2, pe Ae­ro­portul Henri Coandă, a ieşit pe calea de rulare, iar atunci s-a în­tîm­plat ceva şi a făcut o rotire. A intrat cu trenul principal pe zona înierbată”, ne-a explicat Valentin Iordache, imediat după accident.

 

GROAZA. Cei mai mulţi dintre pasageri se întorceau acasă din Italia. Plecaseră de la Timişoara şi ştiau că trebuie să ajungă la Bucu­reşti la ora 16:40. Dar au mai făcut o escală la Craiova, despre care mulţi dintre ei au declarat că nu ştiau ab­solut nimic. Au aterizat la 18:17 pe Ae­roportul Henri Coandă. Ancheta tehnică pentru stabilirea exactă a cauzelor accidentului aviatic este în desfăşurare şi poate dura chiar cîte­va luni. Problema pe care au ridicat-o pasagerii imediat a fost escala la Craiova. Unii spuneau că au încercat să vorbească şi cu membrii echipajului, imediat după aterizare, însă aceş­tia se plîngeau că sînt foarte obosiţi. Dacă nu s-ar fi oprit la Craiova, ar fi ajuns la Bucureşti cu cel puţin o oră mai devreme, cînd furtuna nu începuse.

 

GHINION? “Pilotul avea dreptul să refuze, şi legal, şi contractual. El este nevoit să eva­lueze şi starea de oboseală a echi­pa­jului, şi starea aeronavei şi implicaţiile, deci dînsul ia hotărîrea”, ne-a explicat ieri directorul general al Romavia, Adrian Go­leanu. “Zborul de Bucureşti s-a co­masat cu cel de Craiova. Prin ceea ce se afirmă se caută acum nod în papură. S-a operat un zbor normal, s-au comasat două zboruri, cel de Bu­cureşti cu cel de Craiova, o singură cursă a existat astăzi de Bucu­reşti, cea care a mers prin Craiova, nu au fost două avioane”, a spus di­rectorul executiv al Carpatair, Nicolae Petrov, în seara accidentului. El a mai spus că nu se pune problema despăgubirilor, deoarece nu există nici măcar răniţi.

×
Subiecte în articol: observator