x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Audiente 2009: Cea mai mare crestere – Antena 1, cea mai mare scadere- Acasa TV, Divertis pierde pozitia de lider

Audiente 2009: Cea mai mare crestere – Antena 1, cea mai mare scadere- Acasa TV, Divertis pierde pozitia de lider

06 Ian 2010   •   00:00
Audiente 2009: Cea mai mare crestere – Antena 1, cea mai mare scadere- Acasa TV, Divertis pierde pozitia de lider

Anul 2009 a fost de bun augur pentru Antena 1. Postul de televiziune a incheiat anul pe primul loc in ceea ce priveste cea mai mare crestere in valori absolute la nivel de cota de piata. Postul s-a bucurat de simpatia telespectatorilor care au apreciat programele de divertisment si vedetele Antena 1.

Prin toate programele sale, canalul nu a lasat indiferent publicul telespectator si a devenit un „generator de emotii", un partener important in viata fiecaruia dintre romani. Fie ca a starnit controverse, fie ca a oferit pur si simplu momente de relaxare, fie ca a adus informatia de ultim moment in casele romanilor, Antena 1 a incheiat anul 2009 cu o performanta.

Astfel, in ceea ce priveste comparatia dintre anul 2009 si 2008 la nivel de cota de piata,  cea mai mare crestere in valori absolute a inregistrat-o postul Antena 1: 2,1 puncte (i.e. 22%).

Cel mai mare perdant in 2009 este postul Acasa TV, care a inregistrat o scadere cu 2,2 puncte a cotei de piata (i.e. -27%), scadere datorata in principal performantei foarte slabe inregistrata de serialul romanesc de epoca Aniela.

Antena 3, ca post de nisa, inregistreaza o crestere substantiala a cotei de piata in 2009, similara cu cresterea Pro TV si mai mare decat Realitatea TV. Acesta crestere se datoreaza programelor speciale dedicate alegerilor prezidentiale si europarlamentare .

Loc

Canal

crestere absoluta

1

Antena 1

2,1

2

Pro TV

1,3

3

Antena 3

1,2

4

Realitatea TV

0,8

5

National TV

0,7

6

gspTV

0,6

Comparatie cota de piata 2009 vs 2008, target: 15-54 Urban

Cresterea cotei de piata a Antenei 1 in anul 2009 este rezultatul unei bune strategii de programare si cresterea performantei productiilor proprii. Productiile zilnice inregistreaza in 2009 cresteri ale cotei de piata: Neata cu Razvan si Dani (de la 12.9 cota de piata in 2008 la 16.2 cota in 2009), Acces Direct (de la 10.9 la 15.3), Observator 19 (de la 13.0 la 14.6), Un show Pacatos (de la 7.4 la 11). De asemenea, productia Te pui cu blondele a crescut de la 12.1 puncte de share la 14.3 in 2009.
De asemenea, filmele programate de Antena 1 in 2009 au inregistrat audiente mai mari fata de cele din 2008. Astfel, True Lies (10,12% rating), Memoriile unei Gheise (7,36% rating), Terminator 3 (7,51% rating), Detectiv fara voie (7,15% rating).

Target 15-54 Urban, Antena 1 analiza
  2008 2009 Crestere procentuala
 

Shr%

Shr%

 
ACCES DIRECT 10,9 15,3 40%
OBSERVATOR 19 13 14,6 12%
TE PUI CU BLONDELE? 12,1 14,3 18%
UN SHOW PACATOS 7,4 11 49%
NEATZA CU RAZVAN SI DANI 12,9 16,2 26%
Target analizat: 15-54 Urban, sursa GFK Romania

In 2009, pe intreaga zi, Trustul Intact a inregistrat o crestere a cotei de piata de 4,1 puncte (i.e. 30%),  in comparatie cu Trustul CME, care a inregistrat o scadere a cotei de piata in 2009  cu  0,8 puncte.

In 2009, Trustul Intact inregistreaza o crestere a cotei de piata cu 2,8 puncte (i.e. 18%) fata de 2008 in Prime Time (19.00-23.00) in timp ce Trustul CME isi mentine cota din 2008, in acest interval de timp.

 
Whole day
Prime Time
Trust Intact
4,1
2,8
Trust Media Pro
-0,8
0,1


Divertis a pierdut pozitia de lider
Cifrele arată că o dată cu mutarea din Antenă, brandul Divertis a pierdut din simpatia publicului. Analizând ultimul sezon de Divertis de la Antena 1 (martie-mai 2009) comparativ cu primul sezon de la Pro TV (octombrie - 13 decembrie 2009), din punct de vedere al cotei de piaţă, Divertis Pro TV scade cu 22% faţă de Divertis Antena 1. Altfel spus, din cele 26 ediţii Divertis din primăvară la Antena 1 (cumulat Divertis Mall cu Divertis Mall şi Prietenii) , 73% au fost leader de piaţă.

  Divertis Antena 1 (martie-mai 2009) Divertis Pro TV (octombrie – 13 decembrie 2009)
Cotă de piaţă 19,3% 15,1%
Mii de telespectatori 554.000 451.000


Situaţia este valabilă şi în cazul Divertis Mall vs. Divertis Land of Jokes. Din punct de vedere al cotei de piaţă Divertis Land of Jokes (Pro TV) scade cu 21% faţă de Divertis Mall (Antena 1). În condiţiile în care toamna creşte consumul de TV totuşi, vizionarea programului Divertis Mall a scăzut de la 563.000 (Antena 1) telespectatori la 482.000 telespectatori (Land of Jokes Pro TV). În acest sezon, în 8 din cele 11 ediţii, Land of Jokes (Pro TV) NU au fost leader de audienţă.

  Divertis Mall Antena 1 (martie-mai 2009) Divertis Land of Jokes (octombrie – 13 decembrie 2009)
Cotă de piaţă 19,8% 15,7%
Mii de telespectatori 563.000 482.000

Divertis Mall şi Prietenii vs. Serviciul Român de Comedie
 

Divertis Mall şi prietenii (martie-mai 2009)

Serviciul Român de comedie (octombrie – 13 decembrie 2009)
Cotă de piaţă 18,4% 14,5%
Mii de telespectatori 540.000 420.000

Vizionarea programului Divertis Mall şi Prietenii scade de la 540.000 telespectatori la 420.000 - Serviciul Român de Comedie difuzat pe canalul Pro TV, în  conditiile în care consumul total de TV a crescut în acest sezon.

Vorbim de două tipuri de Divertis Show . Cel de la Antena 1, declinat în Divertis Mall şi Divertis Mall şi Prietenii, difuzat în perioda martie - mai 2009, de la 20.30 - 22.30 şi cel de la Pro TV, difuzat în perioada octombrie - decembrie 2009, declinat în Divertis Land of Jokes şi Serviciul Roman de Comedie, difuzat Duminică între 20.40 - 22.50. În concluzie putem vorbim de acelaşi slot orar pentru cele două canale diferite, Antena 1 versus Pro TV. Targetul analizei este 15-54 urban. Au fost excluse din analiză ediţiile best of ale celor două emisiuni
×
Subiecte în articol: mass-media