"Din cate stiu eu, inca nu este in faza in care sa se ceara avize de mediu, acesta se cere cand este in faza de proiectare. Este o autostrada care este clar ca este sprijinita de noi, este normal, fiind o autostrada care ar trece Carpatii si ar fi de fapt o legatura intre Moldova si Ardeal. Noi am sprijinit-o atunci cand s-a propus, in 2008, eram tot acolo, in Guvern. Nu noi trebuie sa propunem sume, ci Ministerul Transporturilor. Vom avea o discutie in Guvern care sunt prioritatile pe 2012. Pentru mine, ca targumuresean, aceasta autostrada este o prioritate. O prioritate este si autostrada Transilvania", a spus Borbely.
"A fost o discutie la nivelul Comisiei Europene si s-a acceptat pana la urma ca o parte din aceste zone (n.red. autostrada Targu - Mures - Iasi; tronsoane din autostrada Transilvania) sa fie finantate din bani europeni. UE a spus ca, dat fiind ca s-au clarificat lucrurile cu Bechtel, ar fi posibil ca in perioada 2014-2020 sa se aloce bani si de la UE. Noi am dori sa se finalizeze cat mai repede", a spus Borbely.
Autostrada Targu - Mures - Iasi – Ungheni, in lungime de 310 kilometri, a fost impartita in 3 tronsoane: Targu Mures - Ditrau - 91.6 km ( proiectant SC SEARCH Corporation SRL); Ditrau - Targu Neamt - 118.100 km ( proiectant SC IPTANA SA); Targu Neamt - Ungheni - 100.6 km ( proiectant SC INOCSA ). Valoarea estimativa a proiectului este de 6,14 miliarde de euro. Desi in acest moment se discuta despre parteneriat public – privat, autostrada ar putea fi inclusa in urmatorul program de finantare european 2014 – 2020. Proiectul a devenit eligibil odata cu plecarea Bechtel de pe Autostrada Transilvania.
De altfel, in Romania, Bechtel va continua doar lucrarile la tronsoanele Campia Turzii - Gilau si Suplacu de Barcau-Bors, reprezentand 118 kilometri din cei 415 kilometri ai autostrazii. Traseul autostrazii mai cuprinde sase sectiuni insumand 297 km, respectiv Brasov-Fagaras (53 km), Fagaras-Sighisoara (52 km), Sighisoara-Ogra (56 km), Ogra-Campia Turzii (36 km), Cluj Vest-Mihailesti (24 km) si Mihailesti-Suplacu de Barcau (76 km). Pentru toate aceste tronsoane trebuie gasite noi surse de finantare.
Citește pe Antena3.ro