Ministerul Transporturilor are la dispozitie 25,3 de miliarde de lei, bani de la buget, ca sa incheie lista investitiilor demarate in 2009. Acestea vor fi finalizate in anul 2013. CNADNR a primit 24,5 miliarde de lei, restul banilor, putin peste un miliard de lei, mergand inspre CFR sau sectorul naval.
48 de milioane de lei, bani de la buget, se vor duce pe reparatiile capitale a patru drumuri nationale. Mai departe va fi modernizat DN 73, care va avea patru benzi de circulatie. Se mai dau bani pentru doua pasaje peste varianta de ocolire Arad, iar alte doua poduri vor fi reparate. Autostrada Transilvania este si ea trecuta pe lista investitiilor in curs pe 2011. In acest moment, CNADNR trebuie sa plateasca in jur de 50 de milioane de euro, parte a datoriei pe care statul o are catre Bechtel. Conditia renegocierii contractului a fost plata datoriilor Companiei. De cealalta parte, Bechtel trebuie sa construiasca Suplacu de Barcau – Bors in standardele de pret existente in Romania. Nu de alta, dar pentru cei 52 de kilometri dintre Campia Turzii si Gilau s-a ajuns la un pret de 27 de milioane de euro pe kilometru. De altfel, o data cu renegocierea contractului Bechtel, Ministerul Transporturilor a putut folosi banii blocati in Autostrada Transilvania pentru contractarea celor opt loturi de autostrazi Nadlac – Sibiu.
Centura ocolitoare Cluj Est a primit 146 milioane de euro. La varianta ocolitoare a Clujului se lucreaza din 2006. In 2008, studiu de fezabilitate a fost refacut. De atunci insa s-au schimbat proiectele tehnice si chiar traseul, iar centura a scos de trei ori mai multi bani decat proiectul initial. Pentru o parte din lucrarile la varianta ocolitoare a municipiului Oradea, statul a bugetat pentru 2011 in jur de 48 milioane de euro, centura Iasi Sud a primit si ea 170 de milioane de euro pentru continuarea lucrarilor. De altfel, din centura Iasiului au fost inaugurati doar 6 kilometri. Tot in bugetul pe 2011 se gaseste si centura Suceava cu 87 de milioane de euro.
Pe bani de la buget se va face si fluidizarea traficului pe DN 1, dar si largirea la patru benzi a centurii Bucuresti Sud, intre A2 si A1. Cel mai dificil punct al investitiilor este Autostrada Bucuresti – Brasov. Pentru finalizarea autostrazii, care se face din bani de la buget, a fost ceruta o suplimentare de 291,8 milioane de lei. Cei 62 de kilometri de autostrada care vor lega Bucurestiul de Ploiesti au un cost total de 450 de milioane de euro. Termenul avansat pentru predarea autostrazii este luna octombrie a acestui an, pentru Bucuresti – Moara Vlasiei si luna decembrie tot a acestui an, pentru cei 42 de kilometri dintre Moara Vlasiei si Ploiesti. In acest moment, sunt practicabile doar doua portiuni din intreaga autostrada. De la centura de nord a Bucurestiului si pana aproape de Moara Vlasiei, atat cat tine primul tronson pe care construieste Pizzarotti si Tirrena Scavi exista deja mixtura astfaltica. Lucrurile se schimba pe tronsonul pe care lucreaza Pa & Co, Umb si Euroconstruct. Ce 42 de kilometri, impartiti intre cele trei firme, au stadii foarte diferite. Daca UMB si Pa & Co au deja mixtura asfaltica, bucata ce ii revine Euroconstruct se gaseste in stadiul de pamant, terenul fiind doar decopertat. Se mai lucreaza ce e drept la cateva poduri sporadice.
Potrivit datelor oficiale, in acest moment, tronsonul de 19 kilometri dintre Bucuresti si Moara Vlasiei este gata in proportie de 83%. Constructorul a dat asigurari ca il va preda in luna octombrie. Pe cealalta portiune de 42 de kilometri pe care lucreaza regii asfaltului, stadiul fizic al lucrarilor este de 59%.
Tot pentru 2011, obiectivele cu finantare nerambursabila au o valoare totala de 12 miliarde de lei. Trei drumuri nationale au intrat in reabilitari: DN 24 Galati – Vaslui – Crasna – Albita, DN 6 Alexandria – Craiova, DN 1 H Zalau – Alesd. De asemenea, din fonduri nerambursabile vor fi construite centurile oraselor Secuieni, Caracal, Alexandria, Carei. In investitiile de pe 2011 au intrat si cele opt loturi de autostrazi din Coridorul IV. Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a semnat in primavara acestui an contractele pentru Nadlac – Arad, Timisoara – Lugoj, Lugoj – Deva, Orastie – Sibiu, Deva – Orastie. "Sunt contracte de proiectare si executie, deci contin si partea de proiectare care nu este inclusa in standardele de cost, si avem de asemenea si lucrari de arta care au si ele un standard de cost separat. Noi am avut conditii severe in caietul de sarcini si au fost indeplinite. Faptul ca ofertele au corespuns tehnic si financiar nu ne da nici un argument sa nu semnam contractele. Am facut economii, de la noua licitatii de autostrazi, in valoare de 644 de milioane de euro, cu care vom finanta constructia a 71 de kilometri de autostrada. In total, vom avea 845 kilometri de autostrada, valoarea lucrarilor fiind de 5,17 miliarde de euro", a precizat Anca Boagiu la semnarea primelor contracte. In acest moment, un singur lot nu si-a primit constructorul, sectiunea a doua a Autostrazii Timisoara – Lugoj, asteptand inca solutionarea contestatiei. In total, pe Coridorul IV se vor construi aproximativ 173 de kilometri de autostrada, iar investitia se ridica la 1,25 miliarde de euro. Printre proiectele cu finantare rambursabila in valoare de 10 miliarde de lei se gasesc si Autostrada Arad – Timisoara, Centura Constanta, Autostrada Cernavoda – Constanta.