Fostul primar Adriean Videau va ramane in memoria bucurestenilor drept edilul bordurilor. In mandatul sau, orice reabilitare de strada a inclus si schimbarea bordurilor aferente. Jurnalul National a solicitat Administratiei Strazilor Bucuresti raspunsul la o intrebare simpla: 'care este valoarea totala a investitiilor pentru schimbarea bordurilor din Bucuresti in perioada 2004-2008?'. Raspunsul a venit repede si a fost urmatorul: 'Administratia Strazilor Bucuresti nu a incheiat, in perioada mentionata, nici un contract de inlocuire borduri. Bordurile au fost schimbate fie in timpul lucrarilor de reabilitare, fie de intretinere, doar cele ciobite sau deteriorate.
Costurile lor nu au fost defalcate, ci incluse in costul intreg al lucrarii de reabilitare sau intretinere parte carosabila si trotuare. Calcularea acestor sume pe parcursul celor 4 ani ar insemna o munca titanica, in conditiile in care ASB nu are suficient personal pentru a detasa un om pentru aceasta operatiune. Noi va putem oferi un cost intreg al lucrarilor executate din 2004 pana in 2008, asa cum au fost ele contractate. In documente nu sunt prevazute defalcat costurile pentru fiecare lucrare in parte'.
Jurnalul National a relatat la acea vreme despre asa-zisele investitii in reabilitari. O afacere prospera care s-a pus pe roate in 2004 si a tinut timp de aproape 4 ani. Ritmul in care au fost inlocuite bordurile a fost de-a dreptul ametitor. Asa se face ca, intr-o perioada relativ scurta, 2,5 milioane de borduri si-au gasit loc pe strazile Bucurestiului. Unele artere au avut parte de inlocuiri duble. In lucru au intrat atunci 2.000 de strazi. Cum o singura bordura costa in jur de 10 euro, cele 2,5 milioane de borduri ne-au costat 25 de milioane de euro. Potrivit specialistilor pe care Jurnalul National i-a consultat la acea vreme, puse cap la cap, brodurile ar insuma o distanta de 1.200 de kilometri; Bucuresti – Varsovia sau Viena.
Multa cerneala a curs pe marginea bordurilor care au invadat Capitala. Ne-am trezit atunci cu borduri pe aleile din parcuri sau in parcari. Pe unele strazi s-au montat chiar si doua bucati supraetajate. Un fel de mic zid chinezesc specific numai strazilor din Bucuresti. Afacerea cu borduri, dincolo de banii care s-au dus pe apa sambetei, a avut si numeroase plangeri privind calitatea acestora. Chiar si primarul general din acea perioada, Adriean Videanu, a recunoscut ca sunt de proasta calitate. Nimeni n-a luat insa nici o masura.
In urma unui raport al Curtii de Conturi care a vizat perioada 2004-2008, au iesit la iveala mai multe chelutieli neeligibile in Bucuresti, intre care si un numar mare de reabilitari de strazi. Firmele care s-au ocupat cu montarea bordurilor si implicit modernizarea strazilor au incasat sume frumoase. Videanu, din functia de primar pe care o detinea la acea vreme, a tinut sa precizeze ca firma lui nu a livrat borduri in Bucuresti. La final, s-a aratat ca da. Titan Mar, firma lui Adriean Videanu a furnizat si ea ceva borduri pentru Bucuresti. S-a aflat, ce-i drept, pe locul noua, in clasamentul firmelor care au primit bani in schimbul montarii de borduri, incasand suma de doar 2 milioane de lei. Raportul Curtii de Conturi a precizat ca bordurile nu au fost achizitionate de Primaria Capitalei sau de primariile de sector, ci de firmele de constructii, firme care au efectuat reparatiile strazilor. In final, cert este ca borduriada ne-a costat 25 de milioane de euro.