Două bilete dus-întors pe ruta Bucureşti-Lisabona, în perioada 26-29 mai, costă în total 6.500 lei la Wizz Air, companie care se poziţionează a fi low-cost. În această sumă nu sunt incluse bagajul de cală, locul sau orice alt serviciu adiacent.
Preţul este de 5-6 ori mai mare decât acum doi ani, spre exemplu, iar asta în contextul în care pe aceeaşi rută nu mai există nicio altă companie aeriană care operează zbor direct, după ce Blue Air a ieşit din piaţă. Aceeaşi este situaţia pe mai multe destinaţii unde compania Wizz Air a rămas „să facă regulile“, după ce şi Tarom a scos din portofoliu anumite aeroporturi, cum ar fi Barcelona.
„Vara acestui an va fi cea în care ne vom face cele mai scumpe vacanţe. Trebuie să ne aşteptăm la o creştere în continuare a preţurilor, care, la vară, vor atinge cote ce ne vor ustura la buzunar“, spune Adrian Ionaşcu, specialist în aviaţie.
În anii de pandemie, dar şi înainte de criza sanitară, existau bilete către marile oraşe europene de la 10-20 de euro pe segment. Acum, astfel de preţuri sunt o raritate sau chiar o amintire.
„Toată lumea încearcă să îşi recupereze pierderile din pandemie. În România, piaţa este diferită faţă de cea europeană pentru că este controlată de companiile din afară, Wizz Air şi Ryanair, care profită la maximum de eliminarea de pe piaţă a Blue Air“, subliniază el.
(sursa: Mediafax)