Un raport parlamentar britanic dat publicităţii ieri contestă biocombustibilii şi avertizează statele UE c&am
RAPORT ● Carburanţii ecologici, contestaţi
Un raport parlamentar britanic dat publicităţii ieri contestă biocombustibilii şi avertizează statele UE că aceştia fac mai mult rău decât bine mediului şi dezavantajează ţările sărace.
Documentul apare în contextul în care dilema globală este în acest moment: la ce procent din terenurile alocate culturilor alimentare ar trebui să se renunţe pentru a cultiva plante pentru biocombustibili. Autorii raportului acuză guvernele europene că susţin folosirea biocombustibililor fără să se asigure că producerea acestora nu va duce la lipsa alimentelor în statele în curs de dezvoltare, că nu va contamina cursurile de apă potabilă şi că nu va dăuna pădurilor tropicale. "Emisiile de bioxid de carbon provenit de la vehicule pot fi reduse mai uşor prin alte metode, mai puţin dăunătoare întregii planete", scrie în studiu. Autorii documentului cer un moratoriu imediat pentru acest tip de producţie şi propun soluţii mai avantajoase, de vreme ce unele metode de producţie a biocombustibililor au efecte mai dăunătoare asupra mediului, comparativ cu cei fosili. Energia folosită la cultivarea, culegerea, transportul şi procesarea recoltelor, distrugerea habitatelor naturale ale pădurilor tropicale – care captează bioxidul de carbon – şi folosirea din ce în ce mai pronunţată a pesticidelor şi îngrăşămintelor sunt doar câteva dintre efectele negative identificate în studiu.
REVENDICÅRI. Autorii studiului cer Comisiei Europene să modifice cadrul producţiei de biocombustibili în aşa fel, încât să fie acceptaţi doar acei combustibili care presupun avantaje nu numai în ceea ce priveşte emisia de gaze cu efect de seră, ci şi efectele generale asupra mediului. Raportul apare în momentul în care UE îşi revizuieşte strategia referitoare la modificările climatice. Este improbabil, cred oficialii europeni, ca, până în 2010, 5,75% din combustibilul folosit de maşini să fie biologic, deşi nivelul de 10% este menţinut ca obiectiv pentru 2020.
Un raport parlamentar britanic dat publicităţii ieri contestă biocombustibilii şi avertizează statele UE că aceştia fac mai mult rău decât bine mediului şi dezavantajează ţările sărace.
Documentul apare în contextul în care dilema globală este în acest moment: la ce procent din terenurile alocate culturilor alimentare ar trebui să se renunţe pentru a cultiva plante pentru biocombustibili. Autorii raportului acuză guvernele europene că susţin folosirea biocombustibililor fără să se asigure că producerea acestora nu va duce la lipsa alimentelor în statele în curs de dezvoltare, că nu va contamina cursurile de apă potabilă şi că nu va dăuna pădurilor tropicale. "Emisiile de bioxid de carbon provenit de la vehicule pot fi reduse mai uşor prin alte metode, mai puţin dăunătoare întregii planete", scrie în studiu. Autorii documentului cer un moratoriu imediat pentru acest tip de producţie şi propun soluţii mai avantajoase, de vreme ce unele metode de producţie a biocombustibililor au efecte mai dăunătoare asupra mediului, comparativ cu cei fosili. Energia folosită la cultivarea, culegerea, transportul şi procesarea recoltelor, distrugerea habitatelor naturale ale pădurilor tropicale – care captează bioxidul de carbon – şi folosirea din ce în ce mai pronunţată a pesticidelor şi îngrăşămintelor sunt doar câteva dintre efectele negative identificate în studiu.
REVENDICÅRI. Autorii studiului cer Comisiei Europene să modifice cadrul producţiei de biocombustibili în aşa fel, încât să fie acceptaţi doar acei combustibili care presupun avantaje nu numai în ceea ce priveşte emisia de gaze cu efect de seră, ci şi efectele generale asupra mediului. Raportul apare în momentul în care UE îşi revizuieşte strategia referitoare la modificările climatice. Este improbabil, cred oficialii europeni, ca, până în 2010, 5,75% din combustibilul folosit de maşini să fie biologic, deşi nivelul de 10% este menţinut ca obiectiv pentru 2020.
Citește pe Antena3.ro