x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator BRAŞOV – SIBIU: 142 KM, 34 DE SEMAFOARE, 3 ORE • Drum european al vacilor

BRAŞOV – SIBIU: 142 KM, 34 DE SEMAFOARE, 3 ORE • Drum european al vacilor

de Dan Tomozei    |    03 Oct 2008   •   00:00
BRAŞOV – SIBIU: 142 KM, 34 DE SEMAFOARE, 3 ORE • Drum european al vacilor

59 de milioane de euro costă refacerea infrastructurii carosabilului de pe DN1, între Braşov şi Sibiu
Dacă întâmplarea a făcut ca unele drumuri din România să poarte şi denumi-rea de "europene", ruşinea de a adăuga şi bălegarul, căruţele şi vacile aferente nu mai poate supăra pe nimeni.



59 de milioane de euro costă refacerea infrastructurii carosabilului de pe DN1, între Braşov şi Sibiu
Dacă întâmplarea a făcut ca unele drumuri din România să poarte şi denumi-rea de "europene", ruşinea de a adăuga şi bălegarul, căruţele şi vacile aferente nu mai poate supăra pe nimeni.

Iar dacă printre atelaje şi animele sunt intercalate cu sadism pături de asfalt ce se termină brusc şi multe semafoare ca urmare a lucrărilor interminabile de reabilitare, plantate fără sens, totul capătă o noimă. Pentru refacerea infrastructurii DN 1 Braşov – Sibiu au fost semnate în iunie 2006 trei contracte: pe tronsonul Braşov – Şercaia a fost desemnată câştigătoare societatea israeliană JV ASHTROM/ROICHMAN, care pentru 19,7 milioane de euro trebuia să reabiliteze 46,2 km, pe tronsoanele Şercaia – limita judeţelor Braşov/Sibiu (61,13 km) şi limita judeţelor Braşov/Sibiu – Veştem (35,163 km) a fost desemnată câştigătoare societatea franceză COLAS SA. Cele două porţiuni de şosea au fost adjudecate pentru 20,5 milioane de euro, respectiv 18,8 milioane de euro. Bugetul total al investiţiei de reabilitare, de 59 milioane de euro, a fost acoperit de Banca Europeană de Investiţii şi Guvernul României.

CALVARUL ŢINE DE TREI ANI…
Chiar dacă ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a promis finalizarea lucrărilor undeva în primăvara lui 2009, cu o întârziere de numai un an şi jumătate, Drumul European 69, Braşov – Sibiu, nu va fi eliberat de ciurdele de vaci ce la orele dimineţii şi serii se interpun în trafic. Vaci, oi, capre, căruţe şi din când în când câte un ciurdar amuzat de şoferii care fac slalom printre cornutele impasibile la zgomotul infernal provocat de claxoane. Drumul european străbate localităţile patriei, localităţi care nu se ştie când vor avea cu siguranţă "centuri ocolitoare". Pentru orice şofer, drumul dintre Braşov şi Sibiu este de aproape trei ani o batjocură fără margini. Reabilitarea drumului se face pe bucăţi, în tranşe de câţiva kilometri peste care se toarnă covor asfaltic. Apoi, fără nici o semnalizare prealabilă, covorul se termină. Urmează o cădere liberă de 10-20 centimetri finalizată cu o deraiere de la sensul de mers soră cu moartea. Apoi, după alţi câţiva kilometri, o nouă fâşie de asfalt pe care o abordezi cu 80-100 km/h te anunţă că roţile şi amortizoarele vor necesita o verificare tehnică de urgenţă. Lucrările efectuate din loc în loc, pe fâşii, denotă o poftă nebună de distracţie a antreprenorilor, care parcă sunt vorbiţi cu societăţile de service auto.

ZECI DE SEMAFOARE INUTILE
Programul de reabilitare a tronsonului Braşov – Sibiu a prevăzut şi lărgirea podurilor. În majoritate, lucrările au fost finalizate, numai că în urma lor au rămas semafoarele, ce acordau prioritate alternativă benzilor de mers. În alte cazuri, de săptămâni la rând podurile stau cu o singură bandă de mers asfaltată, ca simplă demonstraţie că pe aici… se lucrează. Numărate în viteza maşinii, nu mai puţin de 34 de semafoare flanchează drumul lipsit pe cea mai mare parte de semnalizare şi indicatoare. Şi pentru că sunt din plin, sunt plantate la distanţe umilitoare, de până la 300 de metri, în unele cazuri. Dacă distanţa dintre Braşov şi Sibiu, de numai 142 km, ar fi parcursă în ţările civilizate în maximum o oră, România surprinde cu performanţa isterizantă de minimum 3,5 ore, în cazurile în care nu prinzi toate semafoarele pe roşu. Dar bătaia de joc este pe deplin asigurată de peticele, de cârpelile din asfalt şi de lipsa criminală a indicatoarelor de noapte. Pe asfaltul negru, acolo unde a fost turnat, nu a fost trasat marcajul lateral, astfel încât fără atenţie maximă ajungi uşor în şanţurile căscate pentru scurgerile pluviale. Potrivit autorităţilor lucrările de modernizare de pe DN 1, Braşov – Sibiu, vor fi terminate abia în primăvara anului viitor. Dac-o fi vremea bună...

POLIŢIA NE RĂSPUNDE - Blocarea străzii cu bună ştiinţă, 200 de lei!

În materialul "Staţi liniştiţi: Poliţia este la post, umilită şi depăşită!", publicat în Jurnalul Naţional la data de 01.10.2008, am prezentat o situaţie produsă în trafic, la intersecţia Str. Lizeanu cu Str. Reînvierii.

În ziua respectivă, un Hyundai Tucson, cu numărul B-149247 (foto), era în jurul prânzului parcat pe partea carosabilă, caz semnalat de un cititor al ziarului nostru pentru rubrica "Trafic greu". Un tramvai ce trebuia să facă dreapta la intersecţia străzilor Lizeanu cu Reînvierii din Sectorul 2 n-a putut să sară peste maşina cu pricina, abandonată de un şofer iresponsabil. Consecinţa: traficul pe două artere extrem de circulate a fost blocat pentru circa o oră şi jumătate.

RĂSPUNS
Biroul de presă din cadrul Brigăzii Poliţiei Rutiere Bucureşti ne-a informat ieri că respectivul şofer a fost identificat şi sancţionat conform legii. "Conducătorul autoturismului marca Hunday Tucson a fost sancţionat pentru staţionare neregulamentară, cu amendă în valoare de 200 de lei şi cu patru puncte penalizare, fiind dispusă, totodată, ridicarea maşinii de pe carosabil de societatea abilitată de Primăria Sectorului 2. Taxa de ridicare, transport şi depozitare a fost achitată la sediul acestei societăţi."

Bine-ar fi ca Poliţia Rutieră să se afle în permanenţă în trafic, chiar şi atunci când e aglomerat, şi să ia astfel de măsuri de fiecare dată, fără să fie nevoie ca cititorii să semnaleze cazuri strigătoare la cer pe care autorităţile competente cu soluţionarea lor se fac că nu prea le văd. Dar, orice început e bun! Şi, vorba aceea: pofta vine mâncând! (Mara Răducanu)

RUBRICA TA - Pentru Cetăţeanul!

Mihai, cetăţean român, a fost operat de apendicită, deşi suferea de piatră la rinichi. Andreea, cetăţean român, a trebuit să aştepte 30 de ore în aeroport fără nici o explicaţie. Florin, alt cetăţean român, a ajuns cu duba la poliţie pentru că sistemul de taxare din RATB nu funcţiona şi controlorii nu au putut stabili dacă avea sau nu bilet. Suntem siguri că şi tu ai trecut prin ceva asemănător! Acum ai ocazia ca toată lumea să ştie prin ce ai trecut şi să-i arătăm cu degetul pe vinovaţi. Scrie şi tu la "Cetăţeanul" pe adresa de e-mail cetateanul@jurnalul.ro sau prin poştă, la Jurnalul Naţional, Piaţa Presei Libere nr. 1, Corp D, etaj 8, Sector 1, Bucureşti, pentru rubrica "Cetăţeanul"!

×
Subiecte în articol: observator brasov sibiu braşov sibiu