x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Breaking news: Taximetriștii și transportatorii rutieri de persoane se retrag de la proteste

Breaking news: Taximetriștii și transportatorii rutieri de persoane se retrag de la proteste

de Diana Scarlat    |    26 Apr 2017   •   08:50
Breaking news: Taximetriștii și transportatorii rutieri de persoane se retrag de la proteste

În urma negocierilor cu reprezentanții guvernului și a semnării unui protocol, prin care executivul a acceptat să legifereze cerințele taximetriștilor și transportatorilor rutieri, protestul din fața sediului guvernului s-a încheiat, la ora 12.00.

Transportatorii rutieri de persoane și taximetriștii au organizat un protest de amploare, care ar fi trebuit să se desfășoare astăzi și mâine, în fața sediului Guvernului, între orele 9.30 și 21.00. Acțiunea a fost începută astăzi și s-a încheiat, în urma negocierilor reprezentanților transportatorilor cu membrii guvernului. „Am semnat un protocol și așteptăm legea pentru interzicerea pirateriei și eliminarea celor care fac concurență neloială”, a declarat, pentru Jurnalul național, Vasile Ștefănescu, președinte COTAR, la ieșirea de la negocieri.

 

Protestul a fost organizat de transportatori pentru a cere taxarea și impoziztarea tuturor celor care fac servicii de transport neautorizate, acuzându-i de concuremță neloială. În fața sediului Guvernului au fost anunțați pentru astăzi 6.000 de protestatari cu mașini, care ar fi putut bloca Piața Victoriei de dimineață până seara, între orele 9.30 și 21.00. Organizatorii protestului au anunțat de la început că sunt dispuși să renunțe la acțiune dacă vor ajunge la o convenție cu reprezentanții Guvernului, ceea ce s-a și întâmplat, după patru ore dde negocieri.

 

Taximetriștii și transportatorii rutieri de persoane au cerut guvernului o Ordonanță de Urgență pentru eliminarea pirateriei, adică a celor care prestează servicii de transport în regim de taxi sau cu microbuze și autocare, fără a avea autorizație. „Cât timp există o legislație clară, nu este posibil ca unii transportatori să se supună legilor și alții să funcționeze sfidând aceeași legislație, fără a fi sancționați. Această Ordonanță de Urgență a plecat spre avizare, către Ministerul Dezvoltării și Ministerul de Interne, pe data de 17 martie 2017. Chiar nu înțelegem de ce este nevoie să organizăm proteste pentru a apăra economia României, în locul Guvernului și Parlamentului. Dacă vom fi invitați la negocieri în prima zi de protest și vom ajunge la o convenție cu reprezentanții Guvernului, acțiunea nu se va prelungi”, declară Vasile Ștefănescu, președintele Confederației Operatorilor și Transportatorilor Autorizați din România (COTAR).

 

„Ride sharing” 100% fiscalizat

 

UBER a răspuns acuzațiilor de evaziune fiscală, pe care le aduce COTAR, arătând că activitățile de „ride sharing” ale platformei online sunt 100% fiscalizate în România. „Uber este un serviciu 100% fiscalizat. Atât UBER România, cât și șoferii-parteneri plătesc impozite și taxe pentru activitățile pe care le desfășoară, contribuind cu milioane de lei la bugetul statului. Absolut toate cursele făcute prin aplicația UBER sunt fiscalizate, tranzacțiile sunt digitale, iar pasagerii primesc o o factură fiscală după fiecare cursă. Din tariful unei curse, între 75 și 80% rămâne la șoferul-partener, care colaborează cu Uber printr-un PFA sau SRL și care plătește mai departe taxe și impozite către bugetul statului și bugetul orașului în care își desfășoară activitatea. Mai mult, serviciul UBER aduce transparență într-un domeniu bazat aproape în totalitate pe numerar”, a declarat reprezentantul UBER în România, pentru Jurnalul Național.

 

Citat

Toți partenerii colaborează cu Uber printr-o entitate fiscală și plătesc taxe pentru sumele generate prin platformă. În plus, Uber plătește taxe pentru toate veniturile generate de entitatea locală, companie înregistrată în România, care în prezent angajează o echipă de 10 oameni. Uber are un business 100% digital și fiecare leu plătit prin platforma Uber este fiscalizat.

 

UBER România

 

expl foto

COTAR acuză firmele care fac ride sharing și transport mascat ca serviciu de turism, de subminarea economiei naționale, în afară de concurența neloială. Transportatorii cer guvernului taxe și impozite egale pentru toți jucătorii din piață.

 

×
Subiecte în articol: aplicatie uber