De la marketing online şi o firmă prin care oferă, din 2007, consultanţă pentru firme din România şi din străinătate, pentru implementarea campaniilor de promovare pe platforme precum Google Adwords şi Facebook, Vlad Andrieş a trecut la promovarea valorilor tradiţionale româneşti – mai exact, a iei de lux! Şi nu oricum, ci printr-un nou business în care îşi foloseşte toate cunoştinţele în materie de promovare.
Împreună cu încă doi asociaţi, Vlad a pus bazele unui business care aduce ia tradiţională la rang de vedetă mondială. Mai exact, echipa de promovare a iei româneşti tradiţionale demonstrează că această adevărată minune vestimentară care ne caracterizează ca popor poate fi purtată de orice femeie, cu orice ocazie, asortată cu aproape orice, astfel încât să-şi păstreze oricum frumuseţea... în orice colţ al lumii.
“Ideea principală, de la care a pornit acest business, a fost aceea de a arăta în primul rând românilor cât de frumoasă este ia românească şi cât de bine poate fi integrată într-o ţinută modernă. Percepţia majorităţii este că ia e doar un obiect de artizanat, pe care îl cumperi doar pentru semnificaţia pe care o are, nu şi pentru frumuseţea şi utilitatea ei. Abordadea nostră este de a promova alt aspect al iei. În felul acesta o putem promova şi pentru cei care nu cunosc atât de multe lucruri despre tradiţiile româneşti, dar iubesc frumosul şi apreciază un lucru realizat manual”, explică Vlad.
Cei trei antreprenori au înţeles că ia românească reprezintă mult mai mult decât un simplu obiect de decor, iar acum muncesc din greu pentru a promova imaginea completă a acestui produs românesc în întreaga lume, pornind chiar de la noi, românii, care ne-am îndepărtat de frumuseţi autohtone pe care nici măcar nu le bănuim. “Publicul căruia ne adresăm devine din ce în ce mai numeros, iar prin decizia pe care cumpărătorii o iau, în momentul în care cumpară o ie, află şi ceva despre tradiţia românească”, mai spune Vlad.
Proiectul celor trei vine “la pachet” cu promovarea brandului România, ca una dintre cele mai frumoase iniţiative private ţn acest sens. “De asemenea, ne dorim să susţinem meşteşugarii români, deoarece ei sunt cei care creează aceste minunăţii. Fără o susţinere constantă, nu vom reuşi să-i motivăm să creeze în continuare şi să dea mai departe aceste cunoştinţe. Deja a scăzut dramatic numărul artizanilor, iar cei tineri sunt foarte puţin dispuşi să înveţe. Ar fi păcat să pierdem această meserie, deoarece cu ea ar dispărea şi o parte din identitatea noastră naţională”, explică Vlad Andrieş.
În combinaţii dintre cele mai incredibile pentru cei obişnuiţi cu prezentarea clasică a iei tradiţionale, cu pantaloni sau fuste de piele, cu jeanşi sau foste mini, cu pantaloni scurţi şi accesoriile cele mai moderne, ia noastră demonstrează că este una dintre cele mai reuşite creaţii vestimentare ale tuturor timpurilor. Pe ineditul acestei abordări mizează şi cei care o promovează, pentru a convinge cât mai multe iubitoare de fashion să o introducă în garderobă. “Sperăm ca în acest an să reuşim tot ce ne-am propus, iar la sfârşitul lui să avem măcar 1.000 de cliente fericite, dintre care cât mai multe să fie din afara ţării şi să poarte ia cu mândrie, cu orice ocazie. Până acum, feedback-ul a fost unul pozitiv şi avem toată încrederea că suntem pe un drum bun. Nu putem să spunem că ne-am reorientat 100% către acest business, deoarce mai avem şi alte activităţi, dar credem în el şi în potenţialul pe care îl are. Iar dacă în demersul pe care îl facem, indirect promovăm şi tradiţiile româneşti, acest lucru ne face să fim şi mai entuziaşti, mai ales după ce analizăm feedback-ul pe care îl primim zi de zi pe romanianlabel.ro”, mai spune Vlad.