Elevii români au rezultatele proaste la învăţătură pentru că profesorii sunt slab pregătiţi. Este concluzia la care a ajuns Comisia pentru Cultură şi Educaţie a Parlamentului European, în urma rezultatelor proaste ale eleviilor români la testele internaţionale.
România a obţinut rezultate dezastruoase la testele PISA şi PIRLS realizate în urmă cu doi ani în cadrul unui studiu privind evaluarea profesorilor din Uniunea Europeană.
La testul PISA, elevii românii s-au clasat pe locul 47 din cele 57 de ţări participante. La citire/lectură, peste 53% dintre elevi au avut cel mai slab nivel, iar la ştiinţe aproape 80% nu au atins nici măcar nivelul de bază al "alfabetizării".
În schimb la testul PIRLS, România a ocupat locul 36 din 45 de ţări participante. 16% dintre elevii de clasa a IV-a nu au reuşit să atingă nici măcar cel mai scăzut nivel de performanţă în înţelegerea unui text scris.
Studiul oficialilor europeni, citat de jurnaliştii de la Gândul, arată că, ţările cu rezultate proaste la aceste evaluări au profesori slab pregătiţi. Comisia pentru Cultură şi Educaţie a Parlamentului European oferă soluţii pentru rezolvarea acestei probleme.
În primul rând, ar trebui selectaţi doar candidaţii "potriviţi" pentru meseria de profesor.
Statele cu performanţe ridicate folosesc tehnici de recrutare împrumutate din lumea afacerilor pentru a selecta doar profesorii de calitate şi nu ezită să-i înlăture din sistem pe dascălii cu rezultate slabe.
De asemenea, oficialii europeni propun ca profesorii începători să stea într-o perioadă de probă. În această etapă, activitatea lui ar trebui să fie monitorizată de un profesor cu experienţă care să-l asiste la ore şi să-l înveţe cum să predea cât mai eficient.
Nu în ultimul rând, atrag atenţia oficialii europeni, statele care au un învăţământ de slabă calitate ar trebui să acorde salarii motivante tinerilor dascăli.
www.antena3.ro
Citește pe Antena3.ro