Potrivit CFR SA, lucrările se fac pentru ridicarea restricțiilor de viteză între stațiile Roșiori Nord și Mihăești, km 106+000 - 109+200. Valoarea lucrărilor este de 18,85 de milioane lei, fără TVA, iar finanțarea este asigurată din fonduri nerambursabile PNRR.
„Lucrările de reparații punctuale a suprastructurii căii între stațiile Roșiori Nord - Mihăești, km 106+000 - 109+200, sunt incluse în programul de lucrări tip Quick Wins (Lotul 10) și au drept scop ridicarea restricțiilor de viteză, îmbunătățirea condițiilor de circulație, prin creșterea vitezei maxime la 120 km/h, și optimizarea gradului de siguranță. Astfel, în perioada 31 ianuarie - 14 februarie 2024, în stația CF Măldăeni, constructorul deschide primul șantier de lucrări, pe linia II directă (Firul I), km 107+685 - 108+640, unde se vor înlocui toate componentele suprastructurii căi - șină, traverse și material mărunt de cale - cu materiale noi, iar pentru asigurarea continuității traficului feroviar pe raza stației, trenurile vor circula în perioada respectivă pe linia III (Firul II) și pe linia I, cu restricție de viteză pentru protecția muncitorilor, în zona șantierului”, transmite CFR SA.
CFR SA reamintește faptul că, pe raza SRCF Craiova, în cadrul programului de lucrări Quick Wins, cu finanțare PNRR, au fost finalizate reparațiile punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe 5 loturi (Lot 18 Pitești - Pârvu, km 111+950-113+150, Lot 19 Bradu de Sus - Costesti, km 117+230 - 118+350, Lot 21 Falfani - Stolnici, km 138+050 - 138+130, Lot 22 Stolnici - Harșești, km 146+100 - 146+642 și Lot 26 Stația Pielesti, km 235+550 - 235+700), unde a și fost redeschisă circulația feroviară, în derulare la momentul actual fiind lucrările de reparații pe Lotul 10 Roșiori Nord – Mihăești (linia II, stația Măldăeni), Lotul 6 Rădoiești - Atârnați, Fir II km 92+033 - km 93+932 și Lotul 23 Stolnici - Corbu, km 149+950 -150+900 - etapa de profilare și buraj. De asemenea, pentru 7 loturi (Lot 1, Lot 2, Lot 3, Lot 4, Lot 5, Lot 9 și Lot 20) au fost predate amplasamentele și organizate șantiere pentru demararea lucrărilor - cu depozitare materiale -, iar pe celelalte 11 de loturi, constructorii sunt în etapa de de achiziție, aprovizionare și depozitare a materialelor noi de cale.
(sursa: Mediafax)