Mircea Dusa, ministrul de Interne si ministru delegat pentru Administratie, Radu Stroe, au trimis in teritoriu un Memorandum, prin care prefectii si primarii sunt initiati pentru indeplinirea masurilor necesare pentru actualizarea listelor electorale permamente valabile pentru referendumul din 29 iulie ce vizeaza demiterea presedintelui Traian Basescu.
Mai exact, potrivit Memorandumului vor fi efectuate verificari cu privire la corectitudinea intocmirii listelor electorale permanente. Obiectivele care "vor fi urmarite la actualizarea listelor electorale permanente la data de 29 iulie 2012', in vederea transmiterii catre Curtea Constitutionala sunt impartite in trei categorii: nivel local, nivel judetean, nivel national. Fiecare are un termen limita in care trebuie sa se incadreze pentru a fi indeplinit.
Citeste si BEC: Cvorumul pentru referendum nu cuprinde pe liste si cetatenii romani din strainate
Astfel, pana pe 24 august, la nivelul serviciilor publice comunitare locale de evidenta a persoanelor se efectueaza verificari ale datelor referitoare la:
- persoanele decedate;
- persoanele care si-au pierdut dreptul de a vota;
- persoanele care au obtinut statutul de cetatean roman cu domiciliul in strainatate dovedit prin detinerea unui pasaport cu mentionarea tarii de domiciliu;
- persoanele care au pierdut cetatenia romana;
- persoanele al caror act de identate a expirat si nu a fost reinnoit;
- persoanele care si-au schimbat domiciliul fara a fi radiate din lista localitatii rezidentei anterioare;
- persoanele care se identifica la un domiciliu intr-un numar ce nu se coreleaza cu suprafata locuibila si numarul de camere ale imobilului;
- persoanele care si-au schimbat numele prin casatorie, divort, pe care administrativa;
- persoanele cu resedinta / domiciliul in strainatate.
Pentru asemenea situatii identificate vor fi intocmite tabele nominale, pentru fiecare din cele 9 cazuri mai sus mentionate, la nivelul fiecarei localitati (municipiu, oras, comuna). Toate aceste date urmeaza sa fie comunicate pana pe 24 august prefectilor si presedintilor de Consiliu Judetean.
La nivel judetean termenul limita este 27 august. In acest caz, prefectii si presedintii consiliilor judetene realizeaza centralizarea datelor la nivel judetean si le inainteaza Ministerul Administratiei si Internelor.
Ultimul pas revine in sarcina autoritatilor administratiei publice centrale si institutiilor publice de interes national care vor intreprinde toate demersurile necesare, potrivit atributiilor ce le revin, pentru obtinerea si transmite in vederea verificarii listelor electorale permanente actualizate, in baza carora s-a desfasurat referendumul national din data de 29 iulie pentru demiterea presedintelui Romaniei.