Din analiza internă efectuată de Casa Naţională de Asigurări de Sănătate reiese că există unele disfuncționalități ale Sistemului Informatic Unic Integrat (SIUI) în accesarea aplicaţiei de interogare a calităţii de asigurat, mai ales pe platforma informatica publică.
Începând cu data de 6 martie 2023, conducerea CNAS a cerut dezvoltatorilor de soft, în baza contractelor de mentenanță, remedierea de urgenţă a problemelor care au condus la aceste disfuncţionalităţi.
Până la remedierea situației, CNAS roagă furnizorii de servicii medicale să verifice calitatea de asigurat în aplicațiile proprii şi nu în platforma informatică publică.
„SIUI este de mulți ani un sistem informatic subdimensionat, construit la nivelul anului 2008. Creșterea exponențială a volumului de date medicale procesate, mai ales în prima parte a lunii când furnizorii de servicii medicale transmit raportările lunare, sunt cauze care conduc la disfuncționalități ale sistemului, așa cum se întâmplă și în aceste zile. CNAS a făcut toate demersurile necesare pentru accesarea finanțării europene necesare pentru redimensionarea sistemului și îmbunătățirea funcţionării aplicațiilor sale. Până la implementarea proiectelor de redimensionare și retehnologizare a întregii platforme informatice, sistemul de stocare și prelucrare a datelor va fi lărgit astfel încât să putem îmbunătăți timpii de operare la nivelul utilizatorilor finali. Conform prevederilor legale recomandăm furnizorilor de servicii medicale ca, până la remedierea disfuncționalităților, să înregistreze serviciile prestate în modul off-line”, transmite Casa Naţională de Asigurări de Sănătate.
(sursa: Mediafax)