Considerata dura si neiertatoare de soferi si pietoni, conform statisticilor, Legislatia Rutiera din Romania este mult mai blanda fata de cea existenta in alte tari ale UE.
Retestari pentru redobandirea permisului suspendat de politisti, un nou sistem al punctelor de amenda si de penalizare, soferi nemultumiti, mai multe amenzi... Un nou Cod Rutier adaptat la cerintele si la standardele Uniunii Europene. Sau, cel putin, asa s-a vrut a fi. Criticat de unii, laudat de altii. Acceptat, dar mai putin inteles. "Peste tot in lume, nu neaparat in Romania, totul depinde de comportamentul omului. Comportament care genereaza peste 90% din accidentele de circulatie. In general, oamenii sunt mai reticenti cand vine vorba de respectarea legilor. Schimbarile devin dintr-o data drastice, iar cei care le impun sunt considerati adevarati monstri", ne-a declarat comisar-sef Dumitru Jianu, seful Directiei Politiei Rutiere. Despre noua lege intrata in vigoare la 1 decembrie 2006 s-a discutat si s-a polemizat mult. Jianu considera ca in alte tari soferii sunt mult mai responsabili si mai atenti, tocmai pentru ca si sanctiunile sunt foarte dure.Citește pe Antena3.ro
MODIFICARI COD
|
Guvernul a modificat printr-o hotarare Regulamentul de aplicare a Codului Rutier. Astfel, noile modificari dau posibilitatea elevilor care urmeaza cursurile unei institutii de invatamant preuniversitar cu profil auto sa efectueze cursuri practice de conducere a unui vehicul pe drumurile publice cu un an mai devreme de implinirea varstei minime prevazute de lege. O alta modificare consta in coborarea varstei la care se poate obtine permisul de conducere pentru doua categorii - C si CE - de la 21 de ani la 18 ani pentru conducerea vehiculelor cu masa maxima autorizata mai mare de 3.500 kg.
|