Deși legislația actuală protejează pasagerii care folosesc în mod combinat toate modurile de transport, înaintea, în timpul și după încheierea călătoriei, există în continuare provocări.
Printre acestea se numără, de exemplu, aspectele practice ale aplicării reglementărilor privind drepturile pasagerilor și problemele cauzate de întârzierea sau anularea zborurilor din UE în vara anului 2022.
„După doi ani de perturbări cauzate de pandemie, cu efecte semnificative asupra planurilor noastre de călătorie, este important să colectăm opiniile pasagerilor cu privire la drepturile care îi protejează. Trebuie să învățăm din experiențele recente și să vedem cum putem asigura reziliența sistemului la perturbări majore ale călătoriilor, de la un mod de transport la altul”, spune comisarul pentru transporturi, Adina Vălean.
Consultarea acoperă cinci subiecte-cheie:
1) îmbunătățirea protecției financiare acordate pasagerilor aerieni împotriva riscurilor asociate insolvenței și crizelor de lichidități ale companiilor aeriene
2) rambursarea cheltuielilor pasagerilor aerieni care fac rezervări prin intermediul unui vânzător intermediar de bilete
3) rambursarea în cazul în care un pasager aerian anulează din cauza unei crize majore, precum o pandemie sau o catastrofă naturală
4) drepturile pasagerilor în cazul călătoriilor care implică mai mult de un mod de transport și
5) o mai bună asigurare a respectării drepturilor pasagerilor pentru toate modurile de transport.
Consultarea este deschisă până la 7 decembrie 2022: https://ec.europa.eu/info/law/better-regulation/have-your-say/initiatives/13290-Travel-better-protection-for-passengers-and-their-rights_en
(sursa: Mediafax)