x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Compania Kantar Media Audiences va măsura audienţele tv în perioada 2012-2015

Compania Kantar Media Audiences va măsura audienţele tv în perioada 2012-2015

18 Ian 2011   •   17:04

Kantar Media Audiences va asigura măsurarea audienţelor tv în perioada 2012-2015, compania fiind desemnată câştigătoare la licitaţia organizată pentru alegerea furnizorului unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV (SNMATV), transmite Mediafax. "În şedinţa finală a Comisiei Paritare (COMPAR), constituită conform dispoziţiilor Legii audiovizualului nr. 504/2002, cu modificările şi completările ulterioare pentru desemnarea furnizorului unic al Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor TV, a fost desemnat câştigătorul, respectiv compania Kantar Media Audiences. Acest furnizor unic va asigura măsurarea audienţelor tv în perioada 2012-2015"", se arată într-un comunicat transmis de Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) şi Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).

În aprilie 2010, CNA a transmis printr-un comunicat de presă că societăţile de măsurare a audienţelor AGB Nielsen Media Research, GfK Romania, Kantar Media (TNS UK), Mediametrie şi Media Research au fost invitate să participe la licitaţia pentru alegerea furnizorului unic pentru Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţelor TV. Procedura de licitaţie pentru desemnarea companiei care va măsura audienţele tv în perioada 2012-2015 a fost iniţiată la începutul lunii mai 2010. Kantar Media face parte din Kantar Group, divizia de cercetare de piaţă a grupului WPP. WPP a preluat compania de cercetare de piaţă TNS în luna octombrie 2008, în cadrul unei tranzacţii în valoare de 2,14 miliarde de euro.

În prezent, audienţele tv sunt asigurate de GfK. Compania GfK a fost desemnată, pe 8 ianuarie 2007, câştigătoare a licitaţiei pentru măsurarea, în exclusivitate, a audienţei televiziunilor din România, în perioada 2008-2012. Andi Dumitrescu, directorul general GfK România, a transmis, printr-un comunicat, că este "surprins" de decizia Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor-ARMA de a schimba furnizorul audienţelor tv, precizând că lipsa de continuitate poate duce la "modificări dramatice ale ratingurilor".

"Am aflat din presă că o altă companie este câştigătoarea licitaţiei pentru furnizarea serviciului naţional de măsurare a audienţelor tv. Suntem surprinşi de decizia ARMA de a schimba furnizorul. Lipsa oricăror discuţii între forul naţional de supervizare şi control al sistemului de măsurare a audienţelor tv şi furnizorul curent al acestui serviciu reprezintă o situaţie unică în oricare dintre ţările membre ale Uniunii Europene. În toate aceste ţări, forul naţional este interesat de acurateţea datelor şi continuitatea serviciului. Continuitatea serviciului asigură stabilitatea datelor, în timp ce schimbarea furnizorului poate duce, în unele situaţii, la modificări dramatice ale ratingurilor", a spus Andi Dumitrescu, citat de Mediafax. Potrivit acestuia, "rezultatele celor două audit-uri diferite solicitate de ARMA şi realizate de două companii independente recunoscute pe piaţa de profil au certificat că sistemul folosit de GfK furnizează date de audienţă valide şi de încredere". "Cel mai recent audit, emis în martie 2010, este unul dintre cele mai bune pe care compania GfK le-a obţinut în toate ţările în care este prezentă", a mai precizat directorul general GfK România.

×
Subiecte în articol: mass-media