Oamenii implicaţi în orga¬nizarea şi promovarea de spectacole trebuie să ceară condiţii legale şi sigure sau să refuze implicarea. Este apelul Danei Berghes, care de şase ani se ocupă de promovare şi organizare pe scena muzicii alternative din Bucureşti. „Soli¬daritatea mea pentru victimele din dezastrul care s-a petrecut este renunţarea la orice cola¬borare care nu îndeplineşte criterii morale, legale şi de siguranţă, cu riscul unui dezechilibru destul de puter¬nic şi cu recomandarea ca cei aflaţi în situaţii similare cu mine să procedeze aidoma. Fie ei barmani, fotografi, PR, grafici¬eni, sunetişti, oameni de la garderobă sau de la pază”, scrie Dana Berghes pe bana¬nasociety.ro. Berghes descrie lumea spectacolelor drept una în care cei din culise sunt tineri care lucrează fie voluntar, fie fără atenţie la formele legale. „Nu e în regulă să nu ai nicio¬dată contract de muncă sau de colaborare, nu e ok să ţi se dea banii ca pe o favoare la finalul proiectului, nu e ok să nu ai o formă de certificare pentru ceea ce oferi”, spune aceasta. „Dacă cei ca mine şi colegii mei nu se opresc, astfel încât să colapseze afacerile care prezintă un risc la integri¬tatea publicului (de la angajaţi până la consumatori!) şi să rămână în picioare numai cele safe, suntem în continuare nu numai co-vinovaţi, ci şi viitoare procente de criminali, când o să se mai întâmple ceva pe undeva”. Berghes adaugă că în următoarele zile va încerca să afle câţi dintre colegii ei au contracte de muncă sau lucrează în condiţii de siguran¬ţă, apelul ei fiind ca, dacă nu sunt îndeplinite criteriile nece¬sare, cei implicaţi să aibă cura-jul să demisioneze.