x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cooperativa "Munca în zadar", cu bani publici de asfaltări

Cooperativa "Munca în zadar", cu bani publici de asfaltări

08 Iun 2010   •   00:00

"Zgomot infernal, trafic îngreunat de lucrările de construcţie, praf. Şi una dintre găselniţele Primăriei, anume «întreţinerea» spaţiului public, pentru care se munceşte non-stop cu spor pentru reabilitarea unor alei. Chiar dacă unele sunt lipsite de defecte. Între Gara Obor şi Bulevardul Mihai Bravu se munceşte cu spor.



Zona este «întreţinută» de sc Delta A.C.M. srl, firmă atacată des în presa anilor trecuţi pentru contractele încheiate cu autorităţile, în special în perioada administraţiei Videanu, când au fost semnate şi acordurile pentru întreţinerea străzilor. Pichamărul sună din zori până târziu în noapte, uneori chiar şi până la răsăritul soarelui.

Nu este singurul utilaj, dar printre cele mai zgomotoase. Praful face aerul aproape irespirabil. Puţinele locuri de parcare se împuţinează şi mai tare, din cauza lucrărilor. Căldura a venit în cel mai prost moment pentru locatari, amplificând senzaţia de aer poluat. Lucrările însă au o justificare îndoielnică. Primăria Municipiului Bucureşti, prin Administraţia Străzilor, a semnat în 2005 contracte cu şase firme pentru întreţinerea străzilor şi trotuarelor.

În contractele încheiate este prevăzută întreţinerea anuală a arterelor, problema fiind că înţelegerea este pe cinci ani. Ce te faci, însă, dacă nu ai ce să întreţii? Ca şi când Administraţia Străzilor ar verifica dacă se munceşte sau se stă degeaba, firmele îmbogăţite substanţial prin semnarea contractelor cu Primăria revin periodic asupra lucrărilor.

Răspunsurile vin cel mai evident în ordine inversă: finanţarea se duce pe desfacerea unor trotuare «aşternute» în urmă cu aproape doi ani şi pe pavarea, din nou, a străzilor. Nu este nevoie să existe gropi, crăpături sau orice altceva. Cooperativa «Munca în zadar» funcţionează de minune, mai ales când vine vorba de acapararea unor sume de bani. Este foarte simplu.

Lăsând la o parte, din dorinţa de a nu fi cârcotaşi, acuzaţiile că nu s-ar face licitaţie pentru executarea lucrărilor, că preţurile sunt exagerate în multe cazuri, că s-ar fura «ca în codru», rămâne o situaţie evidentă: primul pas pe care trebuie să îl facă o firmă, pentru a avea profit, este să aibă activitate. Primăria a avut grijă să ofere unor firme ca Delta A.C.M. activitate din plin.

Nu că ar fi singura, dar firma lucrează acum în jumătate din Sectorul 2, unde trotuarul este decopertat indiferent dacă are vreun defect sau dacă a fost pus în urmă cu scurtă vreme, pentru ca să fie acoperit din nou.

Cu alte cuvinte, nu mă interesează dacă sunt gropi, eu, firmă de asfaltare, trebuie să muncesc, indiferent de consecinţe sau de deranjul provocat celor din jur. Ce să mai spunem că s-ar putea să fie şi în interesul meu imediat, dacă mai am nevoie de bani în plus pentru materiale, salarii etc, cu atât mai mult în ani de criză. În cazul Bulevardului Ferdinand, între Şoseaua Mihai Bravu şi Gara Obor nu scapă nici un centimetru pătrat «nespart».

Vă lăsăm să judecaţi singuri dacă bucureşteanul ar fi dispus să aibă trotuar nou, în locul celui vechi, plătind cu nervi, cu lipsa odihnei, cu dezordinea şi cu haosul, dar şi cu neputinţa de a face ceva. Contractele au fost semnate cu Primăria Capitalei acum cinci ani, în mandatul Adriean Videanu. Cert este că, aşa cum autorităţile din România procedează de mulţi ani, unele firme cresc cifra de afaceri exponenţial, de la an la an, prin divinele acte adiţionale.

Prin urmare, nu este responsabilă Primăria, nu este responsabilă Administraţia Străzilor, nu sunt responsabile firmele care au contractat sume mari - «unde-i lege, nu-i tocmeală», aşa că un contract, odată semnat, tre-buie respectat. Să tot faci afaceri cu autorităţile", ne scrie Răzvan Conţeanu.

×
Subiecte în articol: mişcarea de rezistenţă