Pe toate canalele de comunicare eram avertizați că în 2 iunie traficul rutier între Pitești și Sibiu se desfăsoară cu dificultate din cauza deplasarii unei coloane militare. Trupele NATO afluesc spre poligonul Cincu unde este programat un exercițiu de amploare al Alianței. Scopul manevrelor este să testeze capacitatea de intervenție RAPIDA într-o zonă din partea de EST a spațiului de autoritate al NATO, PENTRU SPRIJINIREA TRUPELOR LOCALE AFLATE SUB AGRESIUNEA UNUI ADVERSAR.
Așadar, viteza trupelor de INTERVENȚIE ÎN CONFLICT ASTE DETERMINANTĂ pentru SOARTA BATALIEI CU ADVERSARUL AGRESOR.
Coloana NATO se află deci în deplasare. Intră pe Valea Oltului, după ce a trecut cu bine serpentinele de pe Dealul Negru și CONTINUĂ DEPLASAREA SPRE SIBIU, după Rm VÂLCEA.
Aflăm din INFOTRAFIC, LA ORA 9.15 că un TIR (camion) S-A RĂSTURNAT PE CALEA FERATĂ, circulatia pe DN7 fiind TOTAL ÎNTRERUPTĂ la CÂINENI.
La ora 13.15 , ALT INCIDENT – O remorcă s-a rasturnat ÎN ALT PUNCT, lângă Mânăstirea CORNET și, pentru deblocare se intervine cu o macara.
Sunt 4 ore de blocare a traficului pe Valea Oltului care OPRESC ȘI DEPLASAREA COLOANEI NATO.
În caz de conflict real, întârzierea poate fi decisivă pentru bătălia unde sunt așteptate trupele de sprijin ale Alianței. Adversarii câștigă ore pretioase pentru soarta luptei cu un camion și o remorcă „puse” de-a latul drumului .
Autostrada ar face deplasarea mult mai rapidă și prin lătimea benzii de circulatie mai greu de blocat.
Putem să interpretăm OPOZITIA LUI COLDEA LA CONSTRUIREA AUTOSTRĂZII COMARNIC -BRASOV, ca de altfel si OPOZITIA LUI BĂSESCU LA PROGRAMUL DE AUTOSTRĂZI în „cheia” îngreunării deplasarii coloanelor de intervenție ale NATO?
Cât stăm blocați în trafic avem timp să gândim și să punem cap la cap multe întâmplări!