Utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate va fi obligatorie de la 1 februarie 2015. Iată ce trebuie să faci, însă, dacă ai pierdut cardul de sănătate, dacă ţi-a fost furat sau dacă ţi-ai schimbat datele personale înscrise pe acest document.
Citeşte şi Medicii de familie NU acceptă să se implice în distribuţia cardurilor de sănătate
Utilizarea cardului naţional de asigurări sociale de sănătate va fi obligatorie de la 1 februarie 2015, prevede un proiect de hotărâre de guvern pus în dezbatere publică de Ministerul Sănătăţii.
Dacă asiguratul pierde, i se fură sau îşi schimbă datele înscrise pe cardul naţional de asigurări de sănătate, acesta va solicita CAS un duplicat al cardului său de sănătate, pe care însă îl va plăti.
Singura situaţie în care asiguratul va fi scutit de la plata cheltuielilor aferente eliberării unui duplicat al cardului de sănătate va fi atunci când aceasta se va face din motive tehnice de funcţionare.
Citeşte şi Colegiul Medicilor nu susţine cardul de sănătate şi dosarul electronic
"În situaţia solicitării de eliberare a unui card duplicat de către asigurat, cu excepţia faptului în care aceasta se face din motive tehnice de funcţionare, cheltuielile aferente producerii şi distribuţiei se suportă de către asigurat. Metodologia de eliberare a cardului duplicat prevăzută la alin. (5) se aprobă prin ordin al preşedintelui CNAS", se arată în Hotărârea Guvernului nr. 900/2012 prin care au fost aprobate Normele metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la cardul naţional de asigurări sociale de sănătate din titlul IX "Cardul european şi cardul naţional de asigurări sociale de sănătate" din Legea nr. 95/2006.
http://www.romaniatv.net/ai-pierdut-cardul-de-sanatate-sau-ti-a-fost-furat-iata-ce-trebuie-sa-faci-pentru-a-primi-unul-nou_193845.html