Analiza realizată de echipa GolinHarris în BridgeTM-ul din Bucureşti, în ultima săptămână din luna octombrie, arată o rată de interacţiune de 6,5% pentru pagina de Facebook a lui Obama şi de 14,4% pentru Romney.
Bucureşti, 7 noiembrie 2012. Cu doar câteva ore în urmă, rezultatul alegerilor din Statele Unite a devenit clar. Noul Preşedinte al Statelor Unite este Barak Obama, reales pentru al doilea mandat. O lupta electorală dinamică, cu ecouri interesante în Social Media.
Cum s-a văzut lupta prezidenţială în Social Media, cum arată electoratul din online şi cine a câştigat alegerile pe Facebook şi Twitter? Echipa din BridgeTM-ul GolinHarris a realizat o analiză comparativă între prezenţa celor doi candidaţi în Social Media.
“Înainte de a realiza o comparaţie între interacţiunea în social media a celor doi candidaţi trebuie să ţinem cont de context şi de factorii specifici care influenţează dinamica prezenţei pe fiecare platformă în parte. În primul rand, conturile de Facebook şi Twitter ale Preşedintelui Barack Obama au mai trecut printr-o campanie electorală, deci au beneficiat de un buget de promovare în plus, iar acest lucru este evident în numărul total de fani (Facebook: >31,800,000; Twitter: > 21,700,000). Pe de altă parte, paginile lui Mitt Romney (Facebook: > 12,000,000; Twitter: > 1,700,000) par că dispun de un buget actual de susţinere mai mare sau de o viralizare sporită. Spre exemplu, în ultima săptămână din luna octombrie, pagina de Facebook a lui Romney a înregistrat cu 568,159 mai multe like-uri decât pagina lui Obama,” a spus Valeriu Ispir, Digital Manager, GolinHarris.
În ciuda faptului că Romney a avut un engagement mai mare, datele recente oferite de platforma de monitorizare a conversaţiilor pe Facebook, dezvoltată de reţeaua socială în colaborare cu CNN (www.cnn.com/electioninsights) arată că, pentru ultimele şapte zile, Obama a avut în medie cu 74% mai multe persoane unice care l-au menţionat, decât Romney. În cadrul zilei de astăzi balanţa s-a înclinat covărşitor în favoarea candidatului democrat, care a înregistrat de 2.5 ori mai multe persoane care au generat buzz în jurul lui.
O alta platformă interesantă si inovativă utilizată în campania din acest an a fost construită de foursquare (www.ivotedmap.com) şi a contorizat check-in-urile date de alegători la secţiile de votare. Din păcate, nu s-a bucurat de un succes foarte mare. Cel mai activ stat a fost New York-ul cu doar 20,353 de check-in-uri (0.1% din populatie).
Pe Twitter, candidatul către care utilizatorii au facut cel mai des trimitere în ziua alegerilor a fost Obama – cele mai multe mentions şi reply-uri îndreptându-se mai mult către el şi mai puţin către Romney. Indexul Topsy care analizează preferinţa publicului alegător prezent pe Twitter pentru unul sau celălalt dintre candidaţi a înregistrat ieri 74 de puncte din 100 pentru Obama şi 59 de puncte din 100 pentru Romney. Practic menţiunile pe Twitter care au conţinut numele Obama au fost mai numeroase decât cele care au conţinut numele Romney - https://election.twitter.com/
“În ultima săptămână din octombrie, Romney a înregistrat o medie zilnică de 1.504 retweeturi şi 457 favorites, care, raportate la numărul total de followers, produc o rata de interacţiune de 0,08% prin retweeturi şi 0,02% prin favorites. În aceeaşi perioadă, Obama a înregistrat medii zilnice de 1.605 retweeturi şi 707 favorites, care se transpun în indici de interacţiune de 0,01% şi 0,003%,” a spus Raluca Duţă, Digital Associate, GolinHarris.
Pe Facebook, cu o bază de fani de trei ori mai mare, Obama a înregistrat numere medii zilnice relativ similare cu cele ale lui Romney. În ultima săptămână din octombrie, candidatul republican a adunat o medie zilnică de 117.915 like-uri, 4.714 share-uri si 10.098 comment-uri, în timp ce preşedintele a atras 162.962 like-uri, 14.397 share-uri şi 11.315 comment-uri.
Despre The Bridge™
The Bridge™ este un hub de comunicare multimedia marca GolinHarris, o platformă unică în industria globală de PR, pentru care GolinHarris a primit deja titlul PR Innovation of the Year, în cadrul ediţiei precedente a PRWeek Awards. Alte instrumente speciale sunt Bright Collective™, un sistem de colectare a ideilor de la comunităţile de Creatori din toate regiunile lumii, şi Planning Cube™, un tool dedicat de planificare strategică.
Despre GolinHarris
Înfiinţată în 2006 sub numele Lowe PR, GolinHarris Bucureşti este afiliată din 2011 la una dintre cele mai valoroase reţele internaţionale de PR, GolinHarris Worldwide. Acesta este primul birou din Europa Centrală şi de Est al companiei americane care deţine în total 38 de birouri în America, Asia Pacific, Europa şi Orientul Mijlociu.
În acest an, GolinHarris București a anunțat o schimbare majoră a modelului său de business, prin crearea unei structuri noi de agenţie, bazată pe modele şi instrumente proprii, inovatoare, care răspund mult mai eficient nevoilor tot mai specifice ale clienţilor. Modelul g4 a fost creat la nivel global anul trecut și implementat deja în birourile din SUA, Marea Britanie, Suedia şi acum în România. g4 se bazează pe aptitudini şi performanţă și este construit în jurul a 4 comunităţi de specialişti: strategi, creatori, conectori și catalişti.