x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cum să promovezi meşteşugurile româneşti cu bani europeni. Fermierii români, instruiţi în strategii de marketing

Cum să promovezi meşteşugurile româneşti cu bani europeni. Fermierii români, instruiţi în strategii de marketing

19 Apr 2012   •   12:43
Cum să promovezi meşteşugurile româneşti cu bani europeni. Fermierii români, instruiţi în strategii de marketing

Aproximativ 40 de mesteri populari primesc in aceste zile consiliere de la specialisti din tara si din strainatate pentru elaborarea unor planuri de afaceri mestesugaresti care sa poata beneficia de fonduri europene si, in acelasi timp, sa aiba o strategie eficienta de marketing.

Instruirea mesterilor are loc la Miercurea Ciuc, in perioada 17-20 aprilie 2012, in timpul Seminarului ad-hoc “Accesarea Masurii 312 – Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de micro-intreprinderi in mediul rural’’, organizat de Unitatea de Sprijin a Retelei Nationale de Dezvoltare Rurala (USR), structura lansata anul acesta pentru administrarea activitatilor derulate de Reteaua Nationala de Dezvoltare Rurala.

Seminarul ii pregateste pe participanti pentru sesiunea de depunere de proiecte ce va fi lansata de Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, prin Masura 312 – Sprijin pentru crearea si dezvoltarea de micro-intreprinderi, la care au acces si mesterii populari.

Cursurile sunt focalizate pe elaborarea dosarului de depunere si pe asistenta in proiectare si planificare si beneficiaza de participarea unor specialisti din diferite domenii: consultanta, arhitectura, inginerie, finante, antreprenoriat pentru valorificarea produselor mestesugaresti, cultura traditionala.

Intre prezentarile sustinute in cadrul seminarului figureaza expunerea oportunitatilor create pentru mestesugari in vederea accesarii si implementarii Masurii 312, evaluarea oportunitatilor de finantare a microintreprinderilor prin Masura 312 – criterii de eligibilitate, criterii de selectie, aprobare si derulare a proiectelor, precum si promovarea produselor mestesugaresti si oportunitatile de desfacere a acestor produse pe piata interna si internationala.

De asemenea, este prezentat un concept integrat de proiect, care cuprinde costurile de implementare, schite, date de productie si rezultate. Sunt examinate diferite aspecte pozitive si negative ale accesarii fondurilor europene pentru asemenea tipuri de investitii, precum si solutiile pentru depasirea obstacolelor aparute in mod inerent in aceste proiecte.

In acelasi timp, seminarul este si un instrument interactiv, prin intermediul grupurilor de lucru in cadrul carora participantii expun idei de proiecte si le simuleaza apoi cu ajutorul expertilor de specialitate. Totodata, participantii viziteaza un proiect finantat si implementat prin Masura 312.

Romania se afla inca printre putinele tari din Europa care pastreaza vii obiceiurile mestesugaresti transmise din generatie in generatie. Prin organizarea acestui seminar, Unitatea de Sprijin a Retelei Nationale de Dezvoltare Rurala isi propune sa sustina valorile cultural-traditionale ale mediului rural, prin conservarea, valorificarea si promovarea mestesugurilor populare.

'Ne aflam intr-un moment critic pentru cultura traditionala,' a afirmat Peter Hurley, directorul Departamentului Promovare din cadrul USR. 'Romania, spre deosebire de alte state europene, are inca traditii vii, transmise din generatie in generatie. Acestea sunt insa amenintate. Ideea noastra este de a incerca sa valorificam acest patrimoniu cultural, reprezentat de mesterii traditionali, o parte dintre ei adevarate tezaure vii, si totodata de a furniza un model economic pentru afaceri in acest domeniu,' a adaugat el.

Prin instruirea mesterilor populari, USR urmareste valorificarea produselor traditionale, precum si promovarea unor tineri mestesugari care sa duca mai departe traditiile, creand totodata proiecte ce pot fi usor multiplicate.

×