Curtea de Justitie a Uniunii Europene s-a pronuntat favorabil in cazul aplicarii directivei care reglementeaza vanzarea bunurilor de consum si care prevede ca vanzatorul este raspunzator fata de consumator pentru orice neregula existenta in momentul livrarii acestora.
Mai precis, daca bunul livrat este defect, vanzatorul este obligat sa suporte repararea sau, daca aceasta este imposibila, atunci trebuie sa-l inlocuiasca.
Orice reparatie sau inlocuire trebuie sa se efectueze intr-un termen rezonabil si fara niciun inconvenient semnificativ pentru client. In cazul in care nu poate obtine repunerea in functiune, acesta poate solicita o reducere a pretului sau rezolutiunea contractului de vanzare-cumparare.
Curtea de Justitie a Uniunii Europene a fost solicitata de instantele germane, sesizate cu doua spete, sa stabileasca daca dreptul Uniunii obliga vanzatorul sa asigure ridicarea bunului neconform si instalarea bunului de inlocuire.
Exista si un caz de exceptie a directivei, in situatia in care inlocuirea bunului cu defect determina costuri disproportionate ca urmare a necesitatii de a ridica bunul neconform din locul in care a fost instalat si de a instala bunul de inlocuire, dreptul consumatorului la restituirea cheltuielilor de ridicare a bunului cu defect si de instalare a bunului de inlocuire poate sa fie limitat la o suma proportionala cu insemnatatea neconformitatii si cu valoarea bunului in cazul in care ar fi fost conform. (Mediafax)