Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a anunţat, azi, că din apelurile primite de operatorii 112 la nivel naţional, doar 24 la sută reprezintă urgenţe şi necesită transferul către dispeceratele de urgenţă.
În ultimii cinci ani, centrele pentru apeluri de urgenţă 112 au recepţionat aproape 150 de milioane de apeluri, ceea ce reprezintă aproximativ 85.000 de apeluri pe zi, se arată într-un comunicat de presă de marţi al STS.Dintre cele menţionate, puţin peste 16 milioane de apeluri au reprezentat, într-adevăr, urgenţe, anume 9.000 de incidente pe zi.
Administratorul sistemului 112, STS, derulează, în prezent, trei proiecte de dezvoltare pentru eficientizarea modului de lucru în cazuri de urgenţe.
STS aniversează, în 7 aprilie, cinci ani de activitate a Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 în România. În 7 aprilie 2005, sistemul a devenit funcţional prin ordinul ministrului Comunicaţiilor şi Tehnologiei Informaţiilor.