Investiţia de 900.000 de euro făcută de statul român pentru achiziţionarea unui logo turistic aparent "furat" este greşită, scrie cotidianul austriac Wirtschaftsblatt, preluat de Deutsche Welle. În opinia lui Michael Brandtner, consultant de marketing strategic şi publicist, care semnează un articol în cotidianul austriac Wirtschaftsblatt, România nu are atât o problemă cu logo-ul ei turistic, cât cu brandul de ţară, care nu este clar definit şi poziţionat pe piaţa turistică internaţională.
De altfel, nu doar România se află în această situaţie, ci şi alte destinaţii de vacanţă din lume, mai scrie cotidianul austriac. Astfel, din 102 ţări luate în considerare, România ocupa doar locul 81 în Country Brand Index 2009, care analizează şi evaluează deficienţele brandurilor de ţară şi identifică trendurile industriei mondiale de turism. "Sloganul «Explore the Carphatian garden» nu ajută cu nimic la formarea unui brand puternic de ţară, de vreme ce Carpaţii înşişi reprezintă un detaliu destul de neclar în minţile potenţialilor clienţi. E ca şi cum ai construi o casă pe nisip", scrie expertul austriac. Brandtner se întreabă cum ar putea un jurnalist să formuleze un şapou referitor la frumuseţile naturale din România. În nici un caz, acesta nu va îndemna cititorii să descopere grădina Carpaţilor, ci mai degrabă ar scrie ceva de genul "descoperiţi ţara lui Dracula", crede autorul articolului. În opinia acestuia, un slogan ca cel de mai sus ar putea stârni interesul multor potenţiali vizitatori ai României.
Orice brand puternic de ţară este susţinut de o imagine cheie. "Când vedeţi piramidele vă gândiţi la Egipt. Când vedeţi o imagine cu Turnul Eiffel, automat vă gândiţi la Paris. Tower Bridge-ul duce imediat cu gândul la Londra, iar Statuia Libertăţii cu gândul la New York", subliniază cotidianul. "Cam câţi bani are România de gând să investească pentru a fi asociată cu o frunză verde?". Sloganul "Descoperiţi ţara lui Dracula" ar putea crea în mintea posibililor turişti o imagine clară despre România şi ar ajuta la consolidarea brand-ului de ţară, mai scrie Wirtschaftsblatt.