Drumul Naţional 66A, supranumit şi “Drumul lui Băsescu”, are o serie interminabilă de probleme în ceea ce priveşte protecţia mediului. Ecologiştii de la Greenpeace şi WWF îi acuză pe constructori că nu au respectat mai nimic din angajamentele pe care şi le-au luat anul trecut, la demararea lucrărilor.
Drumul Naţional 66A, supranumit şi “Drumul lui Băsescu”, are o serie interminabilă de probleme în ceea ce priveşte protecţia mediului. Ecologiştii de la Greenpeace şi WWF îi acuză pe constructori că nu au respectat mai nimic din angajamentele pe care şi le-au luat anul trecut, la demararea lucrărilor.
Jurnalul Naţional continuă astăzi seria dezvăluirilor despre felul în care, în Parcurile Naţionale Retezat şi Domogled, se trasformă un drum forestier în drum naţional.
CULOARE DE DEPLASARE PENTRU ANIMALE
Din punct de vedere tehnic, există câteva culoare de deplasare ale mamiferelor, pe unde animalele trec de pe un versant pe altul tăind valea în care se construieşte drumul. Aceste culoare ar fi trebuit inventariate cu ajutorul unui proiect riguros care trebuia să dureze minimum doi ani. Ei bine, Direcţia Drumuri-Poduri şi Autostrăzi i-a plătit biologului Parcului Retezat o diurnă de-o zi ca să meargă până la Câmpuşel şi înapoi, să admire peisajul şi să spună repede de tot pe unde ar putea trece animalele ca să fie treaba făcută... Misiune îndeplinită...
SCRISORI CĂTRE COMISIAEUROPEANĂ ŞI CONSILIUL EUROPEI
Ecologiştii de la Greenpeace şi WWF, singurii care, alături de Jurnalul Naţional, au dus campania pentru oprirea lucrărilor la drum şi reluarea lor numai după ce toate documentele de mediu vor fi eliberate, au sesizat forurile europene cu privire la această problemă. Greenpeace România a trimis o adresă la Comisia Europeană care acuza lipsa avizului Natura 2000 şi a studiului de evaluare a impactului. Răspunsul responsabililor europeni, extrem de dur, la adresa autorităţilor s-a concretizat doar în presiuni asupra organizaţiei ecologiste, asupra administraţiei Parcului Naţional Retezat şi a Consiliului
ŞTIINţIFIC AL PARCULUI.
Şi Consiliul Europei a fost sesizat de ecologişti. Răspunsul oficialilor de la Strasbourg a fost la fel de dur. Astfel, Consiliul Europei a condiţionat acordarea Diplomei Europene pentru Parcul Naţional Retezat de realizarea studiului de impact pentru drum.
BEI NU SE IMPLICĂ
Un alt aspect dubios. Printr-o scrisoare adresată Greenpeace, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale se laudă cu bani de la Banca Europeană de Investiţii pentru DN 66A. Reprezentanţii de la Bruxelles ai Greenpeace s-au întâlnit cu doi vicepreşedinţi ai BEI care au afirmat că instituţia nu acordă nici un euro pentru proiect. Cei doi oficiali au confirmat că au existat negocieri, dar că ele nu au avansat. În concluzie, s-a mers cu toată viteza înainte. Şi încă ceva. Localnicii povestesc că preşedintele Traian Băsescu a fost de mai multe ori în zonă la complexul hotelier de la Cheile Buţii, al afaceristului Ioan Firiză. Presa a scris că Băsescu a participat chiar la nunta fiicei lui Firiză, la Uricani.
Citește pe Antena3.ro