Studiu - Mesajele ecologiste ale marilor companii, primite cu scepticism
Mesajele "verzi" ale marilor companii şi cele venite din partea guvernelor nu ajung la publicul larg, pentru că oamenii nu au incredere in ce li se spune, arată un studio realizat in Uniunea Europeană şi SUA, dat publicităţii la sfărşitul săptămănii trecute. Au credibilitate, in schimb, oamenii de ştiinţă şi organizaţiile ecologiste.
Noul val de iniţiative "verzi" şi de mesaje de luptă impotriva incălzirii globale riscă să aibă impact minim in răndul publicului larg, deoarece nouă din zece consumatori sunt sceptici in ceea ce priveşte informaţiile primite de la marile companii, dar şi cele venite de la autorităţi, arată studiul. Concluziile materialului spun că peste 40% din respondenţi nu au incredere in ceea ce aud despre schimbările climatice dacă informaţia vine din mediul de afaceri. Cealaltă jumătate a celor care au participat la realizarea studiului afirmă că sunt mai degrabă sceptici la ceea ce aud din partea marilor corporaţii.
OAMENI DE ŞTIINŢĂ. In schimb, 60% din răspunsuri au arătat că oamenii au incredere in ceea ce spun savanţii, iar jumătate dintre cei intervievaţi s-au arătat deschişi la mesajele unor organizaţii ecologiste internaţionale precum Prietenii Pămăntului sau Greenpeace, arată studiul realizat de Consumers International and Accountability. Autorii studiului sunt de părere că guvernele, mediile de afaceri şi societatea civilă din fiecare ţară trebuie să lucreze impreună pentru a oferi soluţii credibile pentru problemele actuale de mediu. "După autorităţi şi industrie, oamenii simpli reprezintă a treia verigă foarte importantă in această luptă pe care trebuie să o ducem impotriva incălzirii globale", a declarat Richard Lloyd, director general al unei organizaţii, citat de ziarul britanic The Guardian.
Aproape 70% din respondenţi au spus că sunt de acord să ia parte la acţiuni impotriva incălzirii globale, insă un număr egal este de părere că aceste teorii ar trebui dovedite cu argumente ştiinţifice de experţi independenţi. Nici alte instituţii nu stau prea bine in acest clasament. Astfel, in ceea ce priveşte mesajele ecologiste transmise de feţele bisericeşti, numai 22% din respondenţi au declarat că au incredere in ceea ce li se spune la slujbe. De asemenea, mesajele de la celebrităţi sunt crezute de numai 12% din participanţii la studiu, in vreme ce informaţiile din media sunt crezute de 17%.
LIDERI. "E nevoie de un lider şi in acest domeniu. Pentru majoritatea publicului, pentru ca mesajul să fie convingător, avem nevoie de lideri care să le calce căt mai repede pe urme lui Al Gore, David Milibands, Timberlands sau Marks & Spencers, care au campanii bine puse la punct", a spus Philip Monaghan, director al unei fundaţii.