x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Educaţie - Teze cu subiect unic

Educaţie - Teze cu subiect unic

de Alina Gavrila    |    11 Mar 2008   •   00:00

Rezultatele la tezele cu subiect unic reflectă, în  aproape jumătate din cazuri, pregătirea zilnică a elevilor, însă există un număr destul de mic de elevi, în mod special cazuri din mediul rural, unde sunt diferenţe de peste trei puncte între nota la teză şi notele din cursul semestrului.


Rezultatele la tezele cu subiect unic reflectă, în  aproape jumătate din cazuri, pregătirea zilnică a elevilor, însă există un număr destul de mic de elevi, în mod special cazuri din mediul rural, unde sunt diferenţe de peste trei puncte între nota la teză şi notele din cursul semestrului.

Ministrul Educaţiei Cristian Adomniţei a realizat o analiză comparativă a rezultatelor de la evaluarea elevilor pe parcursul semestrului cu cele de la tezele cu subiect unic, pe baza informaţiilor primite de la Inspectoratele şcolare judeţene şi cea a municipiului Bucureşti. "Din datele centralizate la Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului (MECT) se observă că majoritatea diferenţelor se află în categoria plus sau minus un punct, reprezentând în jur de 50% din numărul participanţilor la fiecare disciplină. Diferenţe de peste trei puncte au fost înregistrate la un număr destul de mic de elevi, reprezentând în mod special cazuri din mediul rural. Diferenţe mai mari de două puncte reprezintă sub 7% din numărul total de elevi care au susţinut tezele cu subiect unic. Prin urmare, situaţia se plasează în limitele normalităţii, având în vedere eterogenitatea claselor din perspectiva calităţilor intelectuale ale elevilor, a interesului şi motivaţiei pentru studiu”, a precizat Mihaela Suciu, consilier ministerial.


LIMBA ROMÂNĂ. Cele mai mari diferenţe de puncte între evalularea la clasă şi nota de la teza cu subiect unic, adică peste trei puncte, a fost înregistrată la Limba română, 14.848 de elevi fiind în această situaţie. Astfel, la limba română au participat 411.327 de elevi, din care 190.850 au diferenţă între teză şi evaluarea la clasă de plus/minus un punct.

La proba Matematică au fost prezenţi 407.103 elevi, din care 194.447 au avut o diferenţă de plus/minus un punct între nota de la teză şi cea de la ore. La Limba maternă au fost prezenţi 22.518 elevi, din care 11.432 au avut o difenţă de plus/minus un punct, la Istorie au fost prezenţi 61.784 elevi, din care 28.672 au avut această diferenţă, iar la Geografie, din totalul celor prezenţi, adică 143.329, 67.632 au avut diferenţa de plus/minus un punct între nota de la teză şi evaluarea curentă.
    

×
Subiecte în articol: observator elevi