x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Emil Boc, catre muncitorii autostrăzii Bucureşti-Ploieşti: "Va tai capul daca nu o susţineţi pe doamna ministru"

Emil Boc, catre muncitorii autostrăzii Bucureşti-Ploieşti: "Va tai capul daca nu o susţineţi pe doamna ministru"

05 Aug 2011   •   13:47
Emil Boc, catre muncitorii autostrăzii Bucureşti-Ploieşti: "Va tai capul daca nu o susţineţi pe doamna ministru"

Premierul Emil Boc, aflat pe santierul autostrazii Bucuresti-Ploiesti, a reprosat constructorilor ca unele portiuni ale lucrarii arata ca in "epoca de piatra" si i-a avertizat ca le va "taia capul", inclusiv prin aplicarea de penalitati, daca nu vor respecta termenele de finalizare a proiectului, scrie Mediafax.

"Trebuie sa sustinem investitiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat ca poate face performanta. Daca voi nu o sustineti, va tai capul. In unele zone lucrurile arata bine, la altele suntem in epoca de piatra. Mingea este in terenul constructorilor", a spus Boc muncitorilor.

La sfarsitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control sa efectueze un control la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) cu privire la autostrada Bucuresti-Ploiesti, fiind verificata respectarea prevederilor legale la schimbarea solutiei tehnice prin inlocuirea pamanturilor de umplutura cu balast la constructie.

Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti care expira la 30 mai, termen pana la care consortiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Tehnostrade trebuia sa remedieze problemele astfel incat contractul sa continue.

Autostrada este impartita in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa. Schimbarea solutiei tehnice a tronsonului Bucuresti-Ploiesti a avut loc in 2009 pentru sectorul Moara Vlasiei-Ploiesti, unde lucreaza consortiul romanesc format din firmele UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Com-Axa.

Valoarea lucrarilor a crescut astfel cu 25%, respectiv 181,11 milioane de lei, la 883,7 milioane lei, fara TVA, contractul fiind finantat de la bugetul de stat.Firma UMB Spedition este detinuta de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, firma Pa&Co International este controlata de Costel Casuneanu, iar Euroconstruct Trading '98 de Dan Besciu.

Boagiu spunea atunci ca autostrada Bucuresti-Ploiesti duce lipsa de finantare, intrucat sumele necesare sunt acoperite de la bugetul de stat, iar termenul de finalizare este incert.Vineri, ministrul Transporturilor a declarat ca in acest an vor fi finalizati aproape 130 de kilometri de autostrada, respectiv tronsoanele Timisoara-Arad, Medgidia-Constanta si Bucuresti-Ploiesti si centurile oraselor Arad si Constanta.

×