UPDATE 22:19 - Masina condusa de Serban Huidu rula cu 87 km/h, in conditiile in care limita de viteza era de 50 km/h, si a intrat total pe contrasens, conform expertizei tehnice privind accidentul din octombrie 2011, de la Timisul de Sus, soldat cu moartea a trei persoane.
"Huidu putea preveni producerea accidentului daca si-ar fi pastrat banda de circulatie. Starea de pericol s-a declansat in momentul in care Serban Huidu a patruns pe contrasens. Nu s-a putut stabili daca putea sau nu sa evite producerea accidentului", informeaza Pro Tv, citand expertiza tehnica ale carei rezultate au fost transmise vineri.
Conform sursei citate, expertiza stabileste ca accidentul a avut loc pe sensul opus celui de pe care venea masina condusa de serban Huidu, el fiind cel care a intrat pe contrasens, in timp ce soferul celeilalte masini implicate in accident, un Logan, nu a avut nicio vina, circula corect si n-a taiat curba. Masina vedetei TV i-a aparut brusc in fata. Conform expertizei, Loganul rula cu 40 de kilometri la ora.
Copii ale raportului de expertiza tehnica au ajuns vineri la avocatii ambelor parti. Aparatorul lui Serban Huidu este plecat din tara si nu a putut fi contactat.
Atat familiile celor trei victime, cat si serban Huidu, au termen pana in 6 aprilie sa formuleze obiectii.
Procurorii Parchetului Judecatoriei Brasov au dispus, in 18 octombrie 2011, inceperea urmaririi penale fata de Serban Sebastian Huidu pentru ucidere din culpa.
Potrivit procurorilor, in 16 octombrie 2011, Serban Huidu a provocat un accident pe DN 1, in dreptul kilometrului 149, din directia Predeal spre Brasov, dupa ce, din cauza neadaptarii vitezei masinii la conditiile de drum, respectiv carosabil ud, a intrat pe contrasens, unde s-a ciocnit cu o Dacia Logan ce venea din sens opus. in urma impactului, trei persoane aflate in Dacia Logan au murit.
Potrivit raportului medico-legal, moartea celor trei persoane a fost violenta, fiind cauzata de hemoragii interne si externe, consecutive, in principal, din cauza rupturilor de organe interne.
-------------------------
Institutul National de Expertize Criminalistice (INEC) a finalizat expertiza criminalistica in cazul accidentului provocat de Huidu anul trecut, in urma caruia au murit trei persoane. Rezultatele expertizei urmeaza sa fie comunicate partilor din dosar de organele judiciare.
Serban Sebastian Huidu este acuzat de ucidere din culpa, dupa ce in accidentul rutier care a avut loc in 16 octombrie 2011, pe raza localitatii Timisul de Sus, judetul Brasov, au murit trei persoane.
Biroul de informare publica si relatii cu presa din cadrul Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie informeaza:
"In aceasta cauza, astazi, 23.03.2012 au fost comunicate concluziile expertizei tehnice privind imprejurarile in care s-a produs accidentul rutier. Obiectivele expertizei dispuse au avut in vedere inclusiv cererile formulate de apartinatorii victimelor. In cadrul efectuarii acestei expertize s-au desfasurat activitati care au inclus si un experiment judiciar, ce a avut loc in cursul lunii ianuarie 2012 la locul producerii accidentului, la care au participat reprezentanti ai partilor implicate si aparatorii acestora. Expertiza tehnico-criminalistica a fost efectuata in termenul stabilit.
Procurorii Parchetului de pe langa Judecatoria Brasov au efectuat demersuri si au anuntat partile din dosar despre faptul ca au fost comunicate concluziile expertizei , iar acestea urmeaza sa se prezinte pentru a lua cunostinta de aceste concluzii si a aprecia, intr-un termen stabilit, de comun acord cu procurorul de caz, asupra eventualelor obiectiuni. In cadrul cercetarilor a continuat audierea martorilor
Reamintim ca, procurori ai Parchetului de pe langa Judecatoria Brasov au dispus, la data de 18.10.2011, inceperea urmaririi penale fata de HUIDU SERBAN-SEBASTIAN.
Din probatoriul administrat pana in acest moment al urmaririi penale a rezultat faptul ca, la data de 16.10.2011, in timp ce se deplasa pe DN 1, in dreptul km. 149 din directia Predeal spre Brasov, aflat la volanul unui autoturism, invinuitul, in urma neadaptarii vitezei la conditiile de drum (carosabil ud), a patruns pe contrasens si a intrat in coliziune cu o Dacia Logan ce venea din sens opus. In urma impactului a rezultat decesul ocupantilor autoturismului Logan.
In dosar au fost formulate concluziile medico-legale privitoare la decesul celor 3 victime, stabilindu-se ca moartea a fost violenta, fiind cauzata de hemoragii interne si externe, consecutive, in principal, din cauza rupturilor de organe interne. De asemenea, la dosar au fost depuse si rapoartele de expertiza medico-legala intocmite pentru celelalte persoane implicate in accident, stabilindu-se ca cei doi minori au suferit leziuni ce necesita pentru vindecare sub 10 zile de ingrijiri medicale (fapt ce nu atrage raspunderea penala), iar celelalte doua pasagere ale autoturismului au avut leziuni ce necesita pentru vindecare sub 60 de zile de ingrijiri medicale, precizand ca nu formuleaza plangere prealabila".