La Covasna, 300 de pensionari aflaţi la tratament în aceste zile riscă să moară deoarece de vineri după-amiază până luni dimineaţă în staţiune nu există nici un medic sau personal sanitar de gardă.
Staţiunea Covasna este una dintre cele mai cunoscute staţiuni balneoclimaterice din ţară, mai ales în boli cardiovasculare. Aici, sute de mii de pensionari au venit de-a lungul timpului la tratament pentru a-şi mai "obloji" bătrâneţile. Cum sunt trataţi aici, dar nu numai, este de-a dreptul frustrant pentru cineva care a contribuit o viaţă la asigurările de sănătate. Însă, din cauza faptului că nu există serviciu medical permanentizat, chiar viaţa le este pusă în pericol.
În această perioadă, în staţiune funcţionează doar un singur hotel: Dacia. Aşa că, nu e de mirare că gradul de ocupare e aproape 100%. Unitatea hotelieră încă mai este una publică. De fapt, Hotelul Dacia aparţine de Casa Naţională de Pensii, care la rândul ei se află în subordinea Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale. Atât de tare sunt protejaţi cei aflaţi la tratament, încât pot muri fără a putea beneficia, după ora 15:00 sau în week-end, de asistenţă medicală. De mai bine de un an, hotelul nu dispune de serviciu medical permanentizat. Dacă ţi se întâmplă să ai un puseu de tensiune sau cine ştie ce altă problemă medicală, eşti la mâna sorţii. Pentru că nu ştii în cât timp vine Ambulanţa sau dacă şoferul acesteia nu este plecat în vreo cursă în interes personal...
Cadrele medicale de aici susţin că nu depinde de ei acest aspect. Conform şefului Centrului medical balneoclimateric de la Covasna, Nicolae Enea, serviciul medical permanent cu cadre medicale medii (asistente medicale) a fost desfiinţat în urmă cu un an. Cauza: lipsa banilor. "Este adevărat că în prezent noi nu mai asigurăm servicii de gardă, ci doar cele aplicate efectiv pe tratament, pe fizioterapie. Aşa că, după ora 15:00, nu mai avem cadre medicale prezente în incinta societăţii hoteliere. Desigur, este un lucru rău, noi ne-am dori să putem ajuta 24 din 24, dar... Nu depinde de noi. Lipsa banilor a făcut ca aceste gărzi să nu mai poată fi plătite, aşa că au fost scoase. Asta, pe de o parte. De cealaltă, vă spun că mi s-ar părea normal ca aceste servicii de gardă să fie suportate de agenţii hotelieri. Oricum, ar fi bine să fie reînfiinţate aceste gărzi. Eu am făcut toate demersurile necesare în acest sens, numai că... Se pare, fără reuşită", ne-a declarat doctorul Enea. Cu alte cuvinte, servicii medicale sunt, dar lipsesc cu desăvârşire...
Cicerone Dixit
Directorul Complexului hotelier Dacia, Cicerone Lăzărescu, este de aceeaşi parte a baricadei. Consideră că normal ar fi ca societatea să suporte aceste costuri, numai că nu depinde de el, ci de cei de la Bucureşti. "Normal ar fi ca noi să plătim aceste servicii medicale de gardă, pentru că noi producem profit de pe urma turiştilor care vin la tratament. Numai că nu depinde de noi, cei de aici din Covasna, ci de cei din conducerea societăţii TCRM Bucureşti, în speţă de directorul societăţii, Ionel Romeo Drăgan. Şi pentru a vă face o imagine foarte clară, vă pot spune că într-un an cheltuim doar 3.600 RON (doar 1 RON/lună de zile/persoană) pentru medicamente, în schimb, plătim de 10 ori mai mult (36.000 RON) pentru service la aparate de bucătărie noi, aproape toate fiind în garanţie", ne-a declarat directorul Hotelului Dacia.Citește pe Antena3.ro